۰ نفر

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران خبر داد؛

خرید تضمینی ۳میلیون و ۴۰۰هزار تن گندم/ پرداخت نقدی نیمی از پول گندم‌کاران

۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۵۴
کد خبر: 279939
خرید تضمینی ۳میلیون و ۴۰۰هزار تن گندم/ پرداخت نقدی نیمی از پول گندم‌کاران

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: تا کنون ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی خریداری شده و ۵۰ درصد هزینه بخش اول آن به گندم کارانی که تا ۲۰ خرداد گندم خود را تحویل داده‌اند، به صورت نقدی پرداخت شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، یزدان سیف به پرداخت نقدی بخش اول بدهی گندم کاران اشاره کرد و گفت: تا کنون 3 میلیون و 400 هزار تن گندم به‌صورت تضمینی خریداری شده  و 50 درصد هزینه بخش اول آن به گندم کارانی که تا 20 خرداد گندم خود را تحویل داده‌اند، به صورت نقدی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد مابقی بدهی افرادی که گندم ارائه کرده‌اند، پس از ثبت اطلاعاتشان در سامانه پرداخت خواهد شد، گفت: در برخی موارد تنگناهایی برای تامین مالی پرداخت خرید ها وجود دارد که دولت و سایر بخش‌های مسئول در حد توان حمایت‌های مناسبی از این بخش داشته اند تا پول کشاورزان به موقع پرداخت شود.

مدیر عامل ­­شرکت بازرگانی دولتی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم با سرعت در حال انجام است، ادامه داد: منابع مالی دولت در قانون بودجه تعریف می‌شود که هم اکنون مشکلاتی در این بخش داریم و ­امیدواریم به زودی حل شود.

سیف با اشاره به اینکه دولت در قالب خرید تضمینی در حال خرید گندم است، افزود: دولت براساس قانون خرید تضمینی، مکلف است گندم را از کشاورزانی که قادر به فروش این محصول در بازار نیستند، را با قیمت تعیین شده از کشاورزان خریداری کند.