۰ نفر

با رای اکثریت آرا صورت گرفت:

تصویب ساختار نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری در شورا

۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۵۳
کد خبر: 706188
تصویب ساختار نهاد  راهبری و پایش طرح های توسعه شهری در شورا

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اکثریت آرا با طرح تایید ساختار و تشکیلات نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری موافقت کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین؛  در یکصد و سی و پنجمین جلسه شورا بررسی طرح تایید ساختار و تشکیلات نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری که یک فوریت آن در جلسه صدو بیست و نهم مورد تصویب قرار گرفته بود، در دستور کار قرار گرفت.

در ابتدا مهدی عباسی رییس کمیسیون شهرسازی و معماری در توضیح این طرح گفت: یکی از ماموریت های این نهاد علاوه بر نظارت و پایش طرح جامع و تفصیلی تکمیل برخی ماموریتهای به جا مانده طرح جامع است.

وی افزود: با توافقی بین وزارت راه و شهرداری و شورای شهر انتخاب شد.

عباسی گفت: مستحضر هستید شهرداری تهران خوشبختانه ساختار سازمانی نهاد  را با امضای رییس مرکز در سال ۱۴۰۱ ابلاغ کرده و این مصوبه شورا در جهت تایید آن ساختار است.

در ادامه ناصر امانی رییس کمیته منابع انسانی شورا گفت:  از نظر بررسی ساختار این نهاد پس از  مصوبه شورای اداری شهرداری  این موضوع در کمیته تشکیلات و منابع انسانی مورد بررسی قرار گرفت و به نظر این کمیته ساختار خوبی هم  برای نهاد پیش بینی شده است.

امانی افزود: ساختار پیشنهادی ساختار چابک و متناسب با ماموریت های نهاد است و اصول ساختار نویسی در آن رعایت شده است.

رئیس شورا در ادامه با اشاره به تبصره مربوط به ساختار چگونگی تایید ساختار تشکیلاتی پیشنهاد داد: به جای تشکیل از اصطلاح اجرایی شدن ساختار تشکیلاتی استفاده شود، چرا که این ساختار قبلا به تایید و تصویب شورای اداری شهرداری رسیده و فقط باید اجرایی شود، این نهاد زیر نظر همزمان وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران و شورای شهر است، به همین دلیل از جایگاه بالاتری نسبت به معاونت‌های مختلف در شهرداری به موضوعات نگاه کند.

 در پایان محمد جواد خسروی پور رییس نهاد پایش و راهبری طرح های توسعه شهر گفت: در طرح جامع مقرر شده تا بازبینی ۵ ساله طرح جامع  اتفاق بیافتد که متاسفانه در این سال ها تا کنون این مهم محقق نشده است.