۰ نفر

استاندار تهران: در اقلام اساسی شب عید کسری وجود ندارد

۳ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۵۱
کد خبر: 702780
استاندار تهران: در اقلام اساسی شب عید کسری وجود ندارد

استاندار تهران با تاکید بر اینکه در حوزه اقلام اساسی شب عید در استان تهران کسری‌ وجود ندارد، افزود: سهمیه آرد نانوایی‌ها براساس میزان پخت آنها داده خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا فخاری در پایان جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران در جمع خبرنگاران در تشریح مصوبات این جلسه گفت: جلسه امروز با حضور مسئولین دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه تنظیم بازار و روسای اتحادیه‌ها، صنوف و بخش نظارتی برگزار شد. در این جلسه برآوردی برای امکانات در روزهای آینده و سال نو با توجه به نیاز به کالاهای اساسی و مصارف سنتی ایام سال نو که با ماه مبارک رمضان نیز تقارن دارد، مورد بررسی قرار گرفت تا بازار نیز به همراه نظارت‌ها براساس همین ایام تدابیر لازم را اتخاذ کند.

وی ادامه داد: در حوزه کالاهای اساسی، کالاهایی همچون مرغ، گوشت، روغن، میوه و تره‌بار و... که مصرف عمده خانوار قلمداد می‌شود و همچنین میزان سهم تولید، نگهداشت، تامین و توزیع برای این ایام مورد بررسی قرار گرفت.

فخاری تصریح کرد: آمار و ارقام نشان می‌دهد که نه‌تنها کسری وجود ندارد بلکه دستورات لازم برای تعادل‌بخشی و کنترل قیمت‌ها در بازار اتخاذ شد و نقش دستگاه‌ها برای کنترل بازار مورد بازنگری قرار گرفت. بی‌تردید به‌گونه‌ای عمل خواهیم کرد که لطمه‌ای به عرضه کالا وارد نشود و دستگاه‌ها نقش خود را برای تعادل‌بخشی به بازار به خوبی ایفا کنند.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در حوزه میوه و تره‌بار و کالاهای ضروری و همچنین اقلام تنقلی ویژه سال نو در جلسه تنظیم بازار استان تهران مورد توجه قرار گرفت و افزود: از سازمان‌ها، برنامه‌های اجرایی درخواست کردیم تا براساس این برنامه‌ها نظارت‌ها به طور کامل در ایام پایانی سال صورت بگیرد البته نظارت بر روندهای اجرایی بازار از ابتدای اسفند توسط دستگاه‌های نظارتی آغاز شده است.

وی افزود: ذخیره‌سازی حتی برای سه ماه ابتدایی سال آینده جهت ایجاد اطمینان برای پوشش بازار انجام خواهد شد تا تعادل‌بخشی نرخ محصولات انجام شود. از سوی دیگر نمایشگاه‌های دوره‌ای برای دسترسی بهتر مردم برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه‌ها کمیت، کیفیت، قیمت و تسهیلات از نظر توزیع درست کالاها در دستور کار قرار خواهد داشت. از صنوف تقاضا کردیم از طریق اتحادیه‌ها در این طرح مشارکت داشته باشند.

فخاری درخصوص موضوع آرد و نان هم گفت: در سطح استان تهران افزایش قیمت نداریم و طرحی هم برای این موضوع وجود ندارد اما حوزه آرد باید ساماندهی شود. این ساماندهی از سوءاستفاده‌هایی که وجود داشته جلوگیری می‌کند و سهمیه نانوایی‌ها براساس پختی که انجام می‌دهند مورد ارزیابی قرار گرفته و سهمیه بر همین اساس به نانوایی‌ها اختصاص پیدا می‌کند. این سهمیه‌ها در دو بخش نانوایی‌های سنتی و صنعتی انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: بی‌تردید این ساماندهی از فروش خارج از قاعده و قاچاق آرد جلوگیری خواهد کرد و به تبع آن به حفظ و استفاده درست سرمایه ملی کمک می‌کند.

استاندار تهران ادامه داد: سهمیه یارانه نان‌ها براساس میزان پخت آنها داده خواهد شد تا هزینه‌های مازاد بر تولید از این محل تامین شود و نانوایی‌ها دچار زیان نشوند. مجموعه این عوامل کمک می‌کند میزان بهره‌وری آرد موجود ما به شرایط ایده‌آل برسد.