۰ نفر

«مهاجرت» مشکل اول و «آب» دومین مشکل استان تهران

۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۴۰
کد خبر: 701702
«مهاجرت» مشکل اول و «آب» دومین مشکل استان تهران

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به اینکه مهمترین چالشی که در استان تهران با آن مواجه هستیم مهاجرت است،گفت: در حقیقت مشکل اول استان تهران مهاجرت است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا؛ علاءالدین ازوجی، درباره بودجه سال ۱۴۰۲ استان تهران با تأکید بر اینکه به طور متوسط ۲۶ درصد از اعتبارات تملک کشور افزایش یافته و در استان تهران نیز تقریبا به همین میزان رشد داشته، افزود: با توجه به موارد مطرح شده پیش بینی ما این است که برای سال آینده به بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی برای استان تهران نیاز داریم.

وی اظهار کرد: البته باید توجه داشته باشیم که سیاست‌های کلان نیز در استان تهران انجام می‌شود. ما امیدواریم با این روندی که پیش می‌رویم بیشتر پروژه‌های استانی را قبل از پایان دولت سیزدهم به پایان برسانیم به ویژه پروژه‌هایی که بیش از ۴۰ درصد پیشرفت داشته‌اند.

ازوجی ادامه داد: علاوه بر اعتبارات استانی و اعتبارات سفر رییس جمهوری یک سری اعتبارات ملی نیز داریم و این اعتبارات برای پروژه‌های ملی است که در استان تهران مستقر هستند و به طور متوسط سالانه برای این پروژه‌ها ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به استان تهران تزریق می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به موضوع مهاجرت به استان تهران به عنوان یک چالش گفت: مهمترین چالشی که در استان تهران با آن مواجه هستیم موضوع مهاجرت است و مشکل اول استان تهران مهاجرت است. یکی دیگر از مشکلاتی که می‌تواند برای استان تهران در سال آینده چالش ایجاد کند بحث آب است. ما اعتبارات بسیار خوبی را در بحث آب تأمین کرده‌ایم و سیاست‌گذاری دولت در این قسمت این است که مشکلات را در حوزه آب و فاضلاب به حداقل برساند؛ البته سرمایه‌گذاری‌های زیادی در این خصوص صورت گرفته است. بخش عمده‌ای از اعتبارات پروژه‌های سفر نیز برای آب و فاضلاب هزینه شده است.

وی درباره سند آمایش سرزمین استان تهران نیز اظهار کرد: سند آمایش سرزمینی را در استان تهران برای سال ۱۴۲۴ تهیه کرده‌ایم که در سال ۱۳۹۹ تصویب شده و در سال ۱۴۰۰ کار اجرای آن آغاز شده است. سند آمایش سرزمین یک سند بلند مدت بالادستی است که هم جغرافیای اقتصادی استان تهران را مطرح می‌کند و هم شکل‌بندی کلان نظام فضایی استان را تشریح و نظام سلسله‌مراتبی و نظام سکونت‌گاهی را مشخص می‌کند و هم الگوی توزیع خدمات اجتماعی را براساس شهرستان‌های مختلف در نظر می‌گیرد و یک سری اهداف بنیادین در این سند آمایش تعیین شده و در قالب تقسیم کار برای سازمان‌ها جهتو  توسعه استان در نظر گرفته شده است.