۰ نفر

آبادان ۱۳۰ روز است که شهردار ندارد

۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۰۸
کد خبر: 674590
آبادان ۱۳۰ روز است که شهردار ندارد

عضو شورای شهر آبادان گفت: در حال حاضر شهرداری آبادان آشفته‌ترین روزهای خود را تجربه می‌کند و این آشفتگی در همه حوزه‌ها در یک سال گذشته نمود عینی‌تری پیدا کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «سیدمحمد مولوی»، نماینده مردم آبادان در این باره گفت: شهر آبادان با مشکلاتی که در موضوع عمرانی، زیرساختی و مبلان شهری دارد اما حادثه متروپل برای مسئولان این شهرستان تجربه نشد.

وی ادامه داد: پس از این حادثه تلخ که کشور را داغدار کرد، فکر کردم که این حادثه درس عبرتی می‌شود برای شورای اسلامی شهر آبادان و افرادی که می‌خواهند شهردار این شهر شوند اما این اتفاق رقم نخورد؛ همچنین از وزارت کشور و استانداری انتظار می‌رفت در خصوص مشکلات آبادان تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری درستی بگیرند اما اینگونه نشد.

نماینده مردم آبادان در مجلس توضیح داد: با وجود اینکه برای عمران شهری آبادان اعتبارات لازم با تلاش‌های فراوان وارد شهر می‌شود و اتفاقات مثبت اخیر به علت همین منابع است اما تاکنون وضعیت شهردار آبادان تعیین تکلیف نشد.

مولوی گفت: چنانچه فردی که از سوی شورای اسلامی شهر آبادان انتخاب شده، شرایط لازم را برای شهردار شدن ندارد، چرا این شورا فردی را انتخاب می‌کند که شرایط ندارد؟

او گفت: اگر فرد انتخاب شده توسط شورای اسلامی شهر آبادان شرایط شهردار شدن را ندارد، چرا این فرد را انتخاب کردند؟ اگر شرایط ندارد، چرا اصرار می‌کنند که همین فرد شهردار شود؟ وزارت کشور اگر می‌بیند فرد انتخاب شده شرایط شهردار شدن را ندارد باید به صورت کتبی این موضوع را اعلام کند که این امر هم از سوی وزارت کشور انجام نمی‌شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس با تاکید بر اینکه ضرورت دارد که شورای اسلامی شهر آبادان برای انتخاب شهردار باید شاخص‌های بالاتری را در نظر بگیرد، گفت: چنانچه قرار است تحولی در شهر آبادان صورت گیرد و مردم رضایتمند باشند، تعیین تکلیف وضعیت شهردار آبادان و انتخاب کسی به این سمت یکی از موضوعات مهم این شهر است؛ چون نمایندگان چنانچه بخواهند که اعتباری را وارد آبادان کنند اما نمی‌دانند باید به چه کسی آن را تحویل دهند در حالی که اگر شهردار می‌بود، اقدامات بهتری صورت می‌گیرد.

آشفتگی در شهر

همچنین قاسم بغلانی، عضو شورای شهر آبادان در این باره گفت: از همه همشهریان بابت وضع فعلی مدیریت شهری در آبادان عذر خواهی می‌کنم.

او افزود: در حال حاضر شهرداری آبادان آشفته‌ترین روزهای خود را تجربه می‌کند و این آشفتگی در همه حوزه‌ها در یک سال گذشته نمود عینی‌تری پیدا کرده است.

عضو شورای شهر آبادان توضیح داد: مردم، مراجعان و ارباب رجوع نه تنها رضایتی از خدمات و نحوه ارائه خدمت در شهرداری آبادان ندارند بلکه بی نظمی حاکم سبب ایجاد سردرگمی شدیدی در شهر و شهرداری شده است.

بغلانی با بیان اینکه انتصابات نامتناسب و غیر تخصصی در بسیاری از حوزه‌ها زمینه‌ساز وضع نابسامان و آشفتگی فعلی در آبادان است، گفت: بلاتکلیفی و صادر نشدن حکم برای شهردار منتخب و تعیین تکلیف نشدن وضعیت انتخاب شهردار آینده بر دامنه این آشفتگی افزوده است.

عضو شورای شهر آبادان تاکید کرد: بنده به عنوان رئیس کمیسیون حقوقی در خصوص همه مدیرانی که به عنوان سرپرست انتخاب و توسط استانداری رد صلاحیت شدند، پیگیری خواهم کرد؛ البته در این رابطه مکاتباتی را انجام دادم که هیچ‌گونه پاسخی از استانداری به این شورا ارسال نشد.

بغلانی تصریح کرد: زمان ریاست بنده در شورا هیچ‌گونه مکاتبه‌ای مبنی بر رد صلاحیت پرسنل ارسال نشده و ظاهراً این گونه مکاتبات به رئیس حراست و شهردار وقت یا سرپرست آن ارسال شد و این اشخاص باید پاسخگوی افکار عمومی باشند که چرا در این خصوص تعلل کردند که با این انتخاب‌ها در این مدت موجبات ضرر، آشفتگی شهر و شهرداری و همچنین تذکرات مراجع بالادستی شده است.

وی تاکید کرد: سرپرست فعلی شهرداری آبادان در صورت وجود دیگر افراد رد صلاحیت شده باید سریعاً نسبت به جایگزین آنها با اخذ استعلامات لازم اقدام و تعیین تکلیف کند.

عضو شورای شهر آبادان اظهار کرد: در ماه‌های قبل بنده یکسری شاخص‌ها با توجه به منویات مقام معظم رهبری اعلام کردم که اهم آن قبل از هر گونه عزل و نصبی باید استعلام از نهادهای نظارتی و مراجع ذی‌صلاح صورت می‌گرفت که حتی در آخرین انتصابات صورت گرفته این شاخص‌ها رعایت نشده است.

بغلانی عنوان کرد: در خصوص سوالات همشهریان در زمینه سرپرست فعلی و رأی ندادن بنده به او باید اعلام کنم که سرپرست هم جز افرادی است که وزارت کشور در خصوص تأیید نشدن او مکاتباتی داشته است.