۰ نفر

هوای تهران قابل قبول است

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۲۵
کد خبر: 632326
هوای تهران قابل قبول است

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با توجه به کاهش تندی باد و افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوای تهران در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد. هوای تهران هم اکنون در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح روز یکشنبه (۱۱ اردیبهشت ماه) کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد که ناشی از کاهش تندی باد و افزایش ترافیک صبحگاهی است. با تقویت ناپایداری جوی و افزایش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد، اگرچه وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات بعدازظهر می‌تواند منجر به گسیل و انتشار گردوخاک در مناطق مستعد شده و کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال داشته باشد.

تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت یکشنبه سبب کاهش غلظت ذرات معلق می‌شود و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌قبول قرار می‌گیرد. 

کاهش تندی باد تا صبح روز دوشنبه (۱۲ اردیبهشت ماه) پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد، هرچند با کاهش تردد خودروها در روز تعطیل برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نیست. افزایش تدریجی تندی باد در طول روز همراه با احتمال رگبار پراکنده، شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد. 

همچنین با وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی دوشنبه، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده‌ی قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۴ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۰ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.