۰ نفر

کیفیت قابل قبول هوای تهران در روز جاری

۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۰۹
کد خبر: 624330
کیفیت قابل قبول هوای تهران در روز جاری

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، امروز، پنجشنبه، یازدهم فروردین ماه کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح روز پنجشنبه (۱۱ فروردین ۱۴۰۱) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته است. با تقویت ناپایداری جوی و احتمال بارش پراکنده در برخی ساعات همراه با وزش باد نسبتاً شدید در طول روز، پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد. تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت پنجشنبه سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

تداوم ناپایداری جوی تا صبح روز جمعه (۱۲ فروردین ۱۴۰۱) همراه با وزش باد مؤثر سبب برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق خواهد شد. افزایش تدریجی تندی باد در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد.

شایان ذکر است این شرایط جوی تا ساعات پایانی جمعه ادامه خواهد یافت و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده‌ی قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت «قابل قبول» قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون نیز «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۶۱ است و کیفیت هوا در محدوده «قابل قبول» قرار دارد.