۰ نفر

کدام مناطق تهران موش های بیشتری دارند؟

۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۹
کد خبر: 590948
کدام مناطق تهران موش های بیشتری دارند؟

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره جمعیت موش‌ها در تهران و روش‌های مقابله با آن‌ها توضیحاتی داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ قدرت الله محمدی مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران  اظهار کرد: در سال ۱۳۹۰ قراردادی با عنوان برآورد جمعیت موشهای قهوه ای به مبلغ پنجاه میلیون تومان با مشاور منعقد شد که نتایج آن مورد تایید مراجع علمی قرار نگرفت و انعکاس آن در رسانه‌های عمومی موافقان و مخالفان زیادی مورد بحث قرار گرفت و تاکنون روش شناخته شده‌ای که مورد تایید مراجع علمی جهان باشد در برآورد جمعیت موش و راه‌های کنترل آن و میزان تاثیر گذاری این روش‌ها در کاهش جمعیت با توجه به نحوه زندگی موش‌ها در ایجاد کلونی‌های پیچیده در زیر زمین وجود ندارد.

وی ادامه داد: نوع سم مورد استفاده از انواع جونده کش‌های مجاز و قابل استفاده در سطح معابرعمومی (از خانواده آنتی کوآگولانت و ضد انعقادی خون) برودیفاکوم و برومادیالون و وارفارین، سه فرمولاسیون موفق در امر مبارزه با موش هستند و به دو شکل (وکس و پلیت) مورد استفاده قرار می‌گیرد. تامین سموم از محصولات تولیدکنندگان داخلی است.

محمدی گفت:کانون‌های وفور در مناطق شهری تهران کمابیش در تمام نواحی آلودگی وجود دارد که شدت آلودگی در مناطق ۴،۶،۱۲،۱۵،۱۳،۱۱ به دلیل بافت قدیمی، وجود میادین میوه و تره بار، انبار‌ها وبازرا‌ها و غیره بیشتر است و  زیستگاه مناسبی برای موش ها ایجاد شده است. مواردی که باعث افزایش جمعیت موش می‌شود، وجود سه عامل غذا (مخازن مکانیزه و ته مانده زباله‌های شهروندان و کسبه)، آب (کانال‌های سر باز، نهر‌ها و جوی ها)، پناهگاه (بافت فرسوده، پوشش گیاهی مناسب برای افزایش جمعیت موش، خانه‌های فرسوده و متروکه) است.

وی بیان کرد:در فصول سرد میزان تردد در سطح زمین، بدلیل برودت هوا و به تبع آن جمعیت موش‌ها کاهش پیدا می‌کند و در فصول گرما افزایش میزان تردد و زادو ولد وبه تبع آن افزایش جمعیت موش را خواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت ساماندهی و مشاغل شهر تهران افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا آبان سال ۱۳۹۹ میانگین پیام‌های مردمی در خصوص موش ماهیانه  پیام ثبت گردیده که از آبان ۱۳۹۹ تا آبان ۱۴۰۰ میانگین ماهیانه ۱۵۳۰ عدد کاهش پیدا کرده است که می‌توان گفت ۳۵% کاهش پیام‌های مردمی مشاهده می‌گردد. علت کاهش پیام‌های مردمی از آبان ۱۳۹۹ تا کنون استفاده از سموم مرغوب می‌باشد.