۰ نفر

شهرداری تهران؛

انحراف در واکسیناسیون پاکبانان فقط در منطقه۶ رخ داد

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۵۰
کد خبر: 524426
انحراف در واکسیناسیون پاکبانان فقط در منطقه۶ رخ داد

مشاور شهردار تهران گفت: بحث اصلی انحراف از تزریق واکسن کرونا به پاکبانان، فقط در منطقه۶ بود و در برخی از مناطق از جمله هفت و ۹ نیز به صورت محدود تخلف وجود داشت که شخص شهردار دستور پیگیری داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، غلامحسین محمدی با اشاره به توییت شهردار تهران که نوشته «پیرو بررسی تخصیص واکسن ها، تاکنون معاون و رییس خدمات شهری یکی از مناطق به دلیل اهمال در نظارت و چند تن از پرسنل نواحی به دلیل تزریق غیر قانونی واکسن عزل و به مراجع نظارتی معرفی شدند»، تاکید کرد: این موضوع ناظر به همه مناطق شهرداری بود.

وی یادآورشد: بحث اصلی انحراف از تزریق واکسن در منطقه ۶ بود و در برخی مناطق از جمله ۷ و ۹ نیز به طور محدود تخلف وجود داشت و شهردار تهران نیز ناظر به همه تخلفات دستورات لازم را داد.

محمدی اظهارداشت: براساس همان خبر، یک نفر از مسئولان و چند نفر از پرسنل نواحی به خاطر تزریق غیر قانونی واکسن عزل شده اند.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین المللی شهرداری تهران گفت: به طور اساسی، هر موضوعی که از هر منطقه ای به دست ما برسد، بررسی می شود، در این مورد نیز یک روز همه اطلاعات بررسی و اسامی و مشخصات افراد با کد ملی تطابق داده شد تا هیچ مغایرتی وجود نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: همه اطلاعات بررسی شده است اما همانگونه که شهردار نیز اعلام کرد، هر زمان متوجه هر نوع تخلفی شویم، فرد متخلف را عزل و به مراجع قانونی معرفی می کنیم.

شهر تهران از نقاط قرمز کشور در مبارزه با کرونا است و واکسیناسیون به‌عنوان تنها راه علاج جدی این ویروس با اولویت بندی گروه ها و اقشار آسیب پذیر از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است؛ سند ملی واکسیناسیون در ستاد ملی مقابله با کرونا تهیه و منتشر شده که بسیاری از اولویت ها برای تزریق واکسن در استان تهران در انطباق با این سند ملی است.

سه معاون بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران در آذرماه گذشته اولویت‌بندی تزریق واکسن‌های وارداتی کرونا در استان تهران را مشخص کردند که بر اساس آن ۸۰۰ هزار نفر در اولویت اول قرار دارند.

کادر درمان، پاکبانان و سالمندان از جمله اولویت های نخست دریافت واکسن هستند اما در روزهای اخیر اخبار ناخوشایندی از روند سواستفاده از واکسن سالمندان و پاکبانان در کشور به گوش می رسد.

پس از انتشار اخبار سوء استفاده از واکسن کرونا در استان های گلستان و خوزستان، اینبار در اخباری از سوء استفاده از سهمیه واکسن. پاکبانان در تهران، منتشر شد.

براساس این اخبار، «بیش از ۷۰ کارمند و کارگر زن و مرد شهرداری منطقه ۶ تهران سهمیه واکسن پاکبان‌ها را به خود تزریق کرده‌اند.» موضوعی که موجی از اعتراض و گلایه مندی از مدیریت شهری تهران را دربر داشت و شهروندان در فضای مجازی به ویژه توییتر، نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

در پی اعتراض و گلایه مندی «پیروز حناچی» شهردار تهران دیروز به این موضوع واکنش نشان داد و در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «از رسانه‌ها بابت حساسیت‌ها ممنونم؛ داده های تزریق واکسن در شهرداری تهران فوراً بررسی خواهد شد و در صورت مشاهده تخلف، افراد خاطی احتمالی، علاوه بر برخورد به مراجع ذیصلاح معرفی خواهند شد؛ دستور داده ام اسامی دریافت کنندگان در سایت شفاف برگزار می‌شود».