۰ نفر

طی امروز؛

بخش شمالی ساختمان پلاسکو افتتاح شد

۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۱۰
کد خبر: 503202
بخش شمالی ساختمان پلاسکو افتتاح شد

صبح امروز (۱۵ بهمن ماه) بخش شمالی ساختمان پلاسکو با تامین اعتبار کسبه و با حضور استاندار، فرماندار تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان کشوری و لشکری افتتاح شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بخش شمالی ساختمان پلاسکو در حادثه آتش سوزی این ساختمان در ۳۰ دی ماه سال ۱۳۹۵ دچار آسیب شده بود که با تامین اعتبار ۲۷ میلیارد تومانی توسط کسبه این پاساژ این بخش از ساختمان نوسازی و ایمن سازی شد.

در این بخش از ساختمان پلاسکو ۲۷۹ باب مغازه وجود دارد که با بازگشایی مجدد آنها ۸۳۷ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می شوند و حدود ۷۰۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در آن مشغول به کار خواهند شد. بخش جنوبی این ساختمان نیز که در حادثه آتش سوزی به طور کامل تخریب شده بود توسط بنیاد مستضعفان در حال بازسازی و تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 در مراسم افتتاح قسمت شمالی پاساژ پلاسکو صولت مرتضوی - معاون بنیاد مستعضفان - گفت: قسمت شمالی پلاسکو با همت و پشتکار کسبه این ساختمان بازسازی شده و به بهره برداری رسیده است. در بازسازی این بخش در سایه همدلی، همراهی و هماهنگی کسبه امروز شاهد فعالیت ۲۷۹ واحد هستیم و اقدامات موثری نیز در زمینه احداث ساختمان جنوبی پلاسکو انجام شده است و در حال حاضر پیشرفت ۸۰ درصدی این بخش از پلاسکو را شاهدیم.

وی در خصوص زمان بهره برداری از بخش جنوبی اظهارکرد: این بخش توسط بنیاد مستعضفان در مراسمی بزرگ به بهره برداری خواهد رسید. قسمت جنوبی پلاسکو با بهره گیری از استانداردهای روز مانند مدرن ترین ساختمان‌های دنیا ساخته شده است.

 در بخش دیگری از این مراسم اقبال شاکری - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی - گفت: با بازگشایی بخش شمالی ساختمان پلاسکو شاهد بازگشت حیات به این ساختمان هستیم اما همچنان ایمنی مسئله مهمی در ساختمان‌های شهر تهران است. براساس بازدیدهایی که توسط آتش نشانی تهران انجام شده است، حدود ۳۰۰۰ ساختمان در اولویت ایمن‌سازی هستند بنابراین شهرداری تهران باید به عنوان مدیر شهر راهکار عملیاتی برای ایمن‌سازی این ساختمان‌ها داشته باشد.

وی افزود: شهرداری باید همه دستگاه ها را موظف کند تا نسبت به ایمن سازی این ساختمان‌ها اقدام کنند و در این راستا نیز دادستانی باید در جهت حمایت حکم ورود و اجرا صادر کند.

وی تاکید کرد:در قانون پیش بینی شده مالکانی که از این ایمن سازی استنکاف کند باید هزینه ایمن سازی را پرداخت کند البته این ایمن سازی به معنای تعطیل شدن نیست بلکه به معنای استقرار ایمنی در آن ساختمان‌ها است. قطعا در مسیر ایمن سازی، بانک‌ها نیز باید نسبت به پرداخت وام کم بهره اقدام کنند تا مالکان راغب و تشویق به ایمن سازی شوند.