۰ نفر

رییس شورای شهر تهران:

کاهلی شهردار تهران در پاسخ به تذکرات اعضای شورا

۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۵۶
کد خبر: 502856
کاهلی شهردار تهران در پاسخ به تذکرات اعضای شورا

رییس شورای شهر تهران گفت: شهرداری به تذکرات با فاصله پاسخ می‌دهد اما در یکی دو ماه اخیر در پاسخگویی کاهلی به خرج دادند.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ محسن هاشمی در پایان جلسه دویست و شصت و نهم شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز از ساعت ۷:۳۰ شروع شد و مساله باغات با توجه به اهمیت ویژه‌ای که در شورای شهر پنجم دارد بررسی شد. برخی پرونده‌های حقوقی شده از باغات به دیوان عدالت رفته بود و در چند جلسه هم اندیشی بررسی و امروز در صحن شورا به رای گذاشته و با موافقت اعضا تصویب شد که این پرونده‌ها که در حدود ۶۰ پرونده هستند حتما باید در صحن بررسی شوند.

او اضافه کرد: در ادامه دستور جلسه واگذاری ده ملک شهرداری که به سه ملک کاهش یافت بررسی و تصویب شد که شهرداری بتواند با این ملک‌ها تهاتری را با تامین اجتماعی و بانک شهر انجام دهد تا فضای استفاده از منابع بانکی برای شهرداری تهران آزاد شود چرا که به دلیل بدهکاری شهرداری به سیستم بانکی وصول اوراق مشارکت شهرداری امکان‌پذیر نبود.

رئیس شورای شهر تهران درباره تکلیف تغییر کاربری زمین‌های وزارت نیرو و آموزش و پرورش گفت: ادارات و دانشگاه‌ها در سطح شهر از گذشته زمین‌های وسیعی داشتند و بعضا برخی از فعالیت‌های خود را از شهر خارج کردند و این زمین‌ها را همچنان با کاربری‌های مربوط به هر مجموعه در اختیار دارند و الان به دلیل مشکل مالی برای درآمدزایی دست به هر نکته‌ای می‌زنند. در قانون بودجه اجازه تغییر کاربری این زمین‌ها داده شده است و آقای سالاری نگران بودند که شهرداری را دور بزنند.

هاشمی ادامه داد: در شهرها هرگونه تغییر کاربری باید به کمیسیون ماده ۵ بیاید که ریاست آن بر عهده شهردار تهران است. این موضوع در تهران مهم است و باید به کمیسیون ماده ۵ بیاید و شهرداری نسبت به آن اشراف داشته باشد تا یکباره زمین‌های بزرگ تبدیل به موضوعاتی که برای شهر مشکل ایجاد کند نشود.

او همچنین درباره‌عدم پاسخگویی شهرداری به تذکرات اعضای شورا گفت: تعداد تذکرات اعضا بسیار زیاد است و نزدیک به هزار تذکر در سه سال گذشته داشتیم که متوسط روزی یک و نیم تذکر داده شده است. شهرداری به تذکرات با فاصله پاسخ می‌دهد اما در یکی دو ماه اخیر در پاسخگویی کاهلی به خرج دادند و برخی را فکر می‌کنند با توضیح حضوری لازم به گزارش کتبی نیست اما اعضا درخواست دارند که به صورت کتبی به تذکرات پاسخ داده شود.