۰ نفر

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد؛

مخالفت فرمانداری تهران با اجرای طرح منع تردد شبانه

۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۱۰
کد خبر: 501882
مخالفت فرمانداری تهران با اجرای طرح منع تردد شبانه

فرماندار تهران با تاکید بر اینکه زیست شبانه در تهران با وجود کرونا معنا ندارد بررسی این طرح را نیز منوط به اتمام وضعیت کرونایی در تهران دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، عیسی فرهادی فرماندار تهران در تشریح طرح تصویب شده در دویست و شصت و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با عنوان «شهر بیدار» که به موضوع زیست شبانه در تهران مرتبط است گفت: طرح شبانه در شرایط وجود کرونا و منع تردد از ساعت ۲۱ معنا ندارد.

وی درخصوص بررسی این طرح برای کل ایام سال و بعد از شرایط کرونا نیز گفت: تا شرایط کرونایی ادامه دارد با چنین طرحی مخالفت می‌کنیم در حقیقت طرحی برای زیست شبانه بررسی و تصویب نخواهد شد مگر بعد از اتمام کرونا و ارسال چنین طرحی از سوی شورا بعد از کرونا باید مراحل خود را طی کند.

محسن هاشمی روز سه شنبه هفتم بهمن ماه و در پایان دویست و شصت و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص بررسی دوباره طرح زیست شبانه در شورا گفته بود: بر اساس مصوبات چند نقطه در شهر که دچار شب مردگی هستند و فضای مناسبی محسوب می‌شوند انتخاب شدند و بیشتر اهداف فرهنگی دراین موضوع پیگیری می‌شود. تا از این طریق کسانی که دیر می‌خوابند بتوانند از این فضا‌ها استفاده کنند و بتوانند عمده وقت خود را با خانواده بگذارنند تا به این ترتیب هم شب مردگی در این نقاط از بین برود و هم فضای اجتماعی شهر تثبیت و افزایش پیدا کند.

هاشمی در خصوص مخالفت هیات تطبیق فرمانداری تهران با این مصوبه در گذشته به دلیل مخالفت نیروی انتظامی مبنی بر عدم اجرای آن به دلیل عدم تامین منابع مالی گفت: باید دید نقاط محدودی که انتخاب شدند از نظر هیات تطبیق و نیروی انتظامی چه مشکلی دارند تا آن‌ها را رفع کنیم. امیدواریم موضوع دوباره در فرمانداری مطرح شود و ما نیز پیگیر آن خواهیم بود.