۰ نفر

امروز مطرح شد؛

آمار فوتی‌های روزانه کرونا در تهران

۱۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۴۳
کد خبر: 501780
آمار فوتی‌های روزانه کرونا در تهران

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اجرای لایحه شهر بیدار بر اساس شرایط کرونا انجام می‌شود، گفت: آمار فوتی‌های کرونا در پایتخت کاهش و روزانه به ۱۵ مورد رسیده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت کرونا در پایتخت گفت:‌ کرونا در تهران تقریبا مهار شده و هر چند روز یکبار اندکی آمار آن افزایش می‌یابد ولی به هیچ عنوان روند ایجاد شده قابل مقایسه با ماه‌های قبل که بسیار خطرآفرین بود، نیست.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران بیان داشت: مرگ و میر ناشی از کرونا در پایتخت به کمتر از 20 مورد در روز و بین 15 تا 20 رسیده و این مسأله با همکاری مردم شکل گرفته است.

خداکرمی خاطرنشان کرد: تا روزی که حتی یک نفر در تهران مبتلا به کرونا شود یا جان خود را به دلیل این ویروس از دست دهد می‌توان گفت که شرایط ویژه است و باید آماده‌باش بود.

وی تصریح کرد: شهروندان هنوز باید با جدیت پروتکل‌ها را رعایت کنند چرا که در کشور روزانه در حال حاضر حدود 6 هزار نفر مبتلا به کرونا می‌شوند و مرگ و میر کرونا وجود دارد لذا نمی‌توان حضور این ویروس را تمام شده بدانیم.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران درباره خبر خوش به مناسب دهه فجر گفت: پروژه طرح رویداد تهران 1400 مقدمات آن از دهه فجر آغاز شده و حال و هوای شهر معطوف به تهران 1400 می‌شود.

خداکرمی گفت: امسال تغییر قرن را همزمان با میلاد حضرت مهدی (عج)، عید نوروز و مناسب‌های مختلف داریم و پروژه‌های مختلفی در سال 1400 اجرا می‌شود.

وی درباره تصویب لایحه شهر بیدار در شورای شهر تهران گفت: این مصوبه دائمی است و قرار نیست که همین فردا آن را اجرایی کنیم چرا که بر اساس شرایط مختلف و پروتکل‌های جدید اجرای آن مدنظر قرار دارد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران تصریح کرد: اجرای لایحه شهر بیدار از ازدحام روزانه جمعیت جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود که آخر هفته‌های خلوت‌تری را در روز شاهد باشیم.

خداکرمی با اشاره به اینکه نباید جای نگرانی برای اجرای لایحه شهر بیدار باشد، گفت:‌ قطعا در شرایط بحران کرونا دستورالعمل‌های خاصی در این راستا پیش‌بینی خواهد شد.