۰ نفر

عضو شورای شهر تهران؛

۱۵۰۰ملک فریز شده در مجاورت پادگان دوشان تپه آزادسازی شد

۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۴۷
کد خبر: 501321
۱۵۰۰ملک فریز شده در مجاورت پادگان دوشان تپه آزادسازی شد

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از آزادسازی ۱۵۰۰ ملک مجاور پادگان دوشان تپه که سال‌ها فریز شده بودند، خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمد سالاری در خصوص بازدیدی که از منطقه ۱۳ شهرداری تهران داشت، گفت: در جریان بازدیدی که به همراه شهردار و مدیران شهری منطقه ۱۳ از پروژه‌های منطقه داشتیم، از ملکی بزرگ مقیاس واقع در خیابان پیروزی که در دوره مدیریت شهری گذشته واگذار شده بود و در این دوره مبتنی بر صیانت از اموال و دارایی‌های شهر، بازپس گرفته شده است، بازدید کردیم. شهرداری منطقه، برنامه‌های خوبی را نسبت به نحوه استفاده بهینه از این ملک به نفع شهروندان، در راستای تامین سرانه‌های خدماتی و تامین پارکینگ پیش بینی کرده است. 

سالاری ایجاد مسیر دوچرخه بر یک مکان‌یابی صحیح در پارک بزرگ مقیاس پیروزی را از دیگر پروژه‌های منطقه که مورد استقبال شهروندان قرار گرفته، عنوان کرد. 

وی با اشاره به وجود مجموعه مشکلات ناشی از استقرار پادگان دوشان تپه با مساحتی بالغ بر ۲۴۰ هکتار در منطقه ۱۳، اظهار داشت: با توجه به حجم بسیار زیاد بارگذاری و تراکم بالای جمعیت در این منطقه، مدیریت شهری سال هاست که بدنبال توافق با نیروی هوایی ارتش برای آزادسازی بخش قابل توجهی از این پادگان در راستای تامین سرانه‌های خدماتی و فضای سبز و باز است که در جریان حضور در منطقه، بازدیدی از آن داشتیم و قطعا تحقق این مهم را پیگیری خواهیم کرد. 

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بازدید دیگری از مسجد علی اکبر (ع) که احداث آن از دوره گذشته آغاز شده، داشتیم. مراحل احداث این مسجد در مرحله پایانی قرار دارد و حدود ۳۰ درصد باقی مانده که شهردار منطقه قول دادند که طی چند ماه آینده به بهره برداری برسد. 

سالاری در خصوص بازدید خود از دوشنبه بازار مستقر در پارک پیروزی اظهار داشت: راه اندازی این روز بازار اتفاقی خوبی است که در منطقه ۱۳ عملیاتی شده و تعداد قابل توجهی از دستفروشان که عمدتا هم محلی بودند با استفاده از فضای ایجاد شده، به کسب درآمد مشغول بودند. این دوشنبه بازار مبتنی بر یک چارچوب مناسب ایجاد شده و فضایی سرزنده و با نشاط را ایجاد کرده بود که می‌تواند به عنوان الگویی به سایر مناطق تسری یابد. 

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به جلسه ۳ساعته با شورایاران ۱۱ محله منطقه ۱۳، گفت: در این جلسه مسائل و مشکلات منطقه صریحا از سوی شورایاران مطرح و تصمیمات لازم برای هرکدام از موضوعات اتخاذ شد. از جمله موضوعات مطرح شده، کمبود سرانه‌های فضای سبز در برخی محلات بود که به شهرداری منطقه پیشنهاد دادیم از محل صندوقی که برای خرید باغات در مناطق غیربرخوردار ایجاد شده برای رفع این مشکل و تملک باغات استفاده کند. 

سالاری تعیین تکلیف ترمینال شرق را به عنوان خواسته دیگر شورایاران منطقه ۱۳ عنوان کرد و گفت: علی رغم اینکه بسیاری از کارهای مربوط به ترمینال جدید شرق انجام شده است اما جابجایی ترمینال قدیم بنا به ملاحظات شهرداری و معاونت حمل و نقل و ترافیک انجام نشده که مقرر شد هفته آینده جلسه‌ای در شورای شهر با حضور شورایاران و شهردار منطقه ۱۳ و کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی و عمران و حمل و نقل داشته باشیم تا این موضوع تعیین تکلیف شود. 

وی با اعلام خبری خوب برای املاک مجاور پادگان دوشان تپه اظهارداشت: به موجب پیگیری‌های کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر و همراهی منطقه ۱۳، خوشبختانه ۱۵۰۰ پارسل از املاکی که در مجاورت پادگان دوشان تپه قرار دارند و سال‌ها فریز شده و امکان ساخت و ساز نداشتند، آزادسازی شدند که جای تشکر از معاونت شهرسازی و معماری و شهرداری منطقه دارد. 

این عضو شورای شهر تصریح کرد: البته بخشی از املاک شمال شرق این پادگان همچنان فریز هستند که قطعا این موضوع را نیز پیگیری می‌کنیم و از فرمانده نیروهوایی هم تقاضا داریم با توجه به اینکه دیگر موضوع امنیتی برای این پادگان وجود ندارد، برای آزادسازی این پارسل‌ها نیز اقدامات لازم را انجام دهند. 

سالاری‌عدم تعریض کامل خیابان پیروزی به عنوان یکی از شریان اصلی منطقه ۱۳ را از دیگر مشکلات مطرح شده در جلسه با شورایاران عنوان کرد و گفت: حدود ۲۵ پارسل در این خیابان هنوز عقب نشینی انجام نداده‌اند و بصورت دندانه دندانه باقی مانده اندکه به موجب پیشنهادی که ارائه دادم و شورای شهر آن را مصوب کرد، مقرر شد، تسهیلاتی را برای این مالکین درنظر گرفته شود که اگر در باقی مانده ملک امکان تامین پارکینگ وجود ندارد، کسری پارکینگ را از آن‌ها بپذیرند و به ازای هر دو متر مربع تعریض، یک متر مربع تجاری رایگان به آن‌ها داده شود، چرا که تعریض این خیابان در اولویت جدی قرار دارد و امیدواریم طی هفته‌های آینده زمینه لازم برای انتقال حق تجاری آن‌ها چنانچه در باقی مانده ملک آن‌ها امکان تجاری وجود ندارد را فراهم کنیم.