۰ نفر

معاون فنی و عمران شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

پیش‌بینی بودجه ۲هزار میلیاردی برای پروژه‌های عمرانی۱۴۰۰/ ۴پروژه اولویت‌دار تهران

۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۲۴
کد خبر: 500122
پیش‌بینی بودجه ۲هزار میلیاردی برای پروژه‌های عمرانی۱۴۰۰/ ۴پروژه اولویت‌دار تهران

معاون فنی و عمران شهرداری تهران از پیش‌بینی بودجه 2هزار میلیارد تومانی حوزه عمران در بودجه 1400شهرداری داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ صفا صبوری در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی در دوماه پایانی سال 99 به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: پروژه‌های نیمه تمامی که بنا بود طی امسال به پایان برسند مثل زیرگذر گیشا، بزرگراه شهید رستگار، مجموعه فرهنگی هنری طغرل به اتمام رسیدند و از این پروژه‌ها تکمیل بزرگراه شهید بروجردی به دلیل داشتن معارض به سال آینده موکول شد. البته دیروز یکی دیگر از معارضان رفع و 15هزار متر از پروژه آزاد شد.

او ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که طی امسال آغاز کردیم ایجاد 500کیلومتر پیاده‌راه بود که 300کیلومتر آن در حال اجرا است و در حدود نیمی از آن به اتمام رسیده است. احتمال تا پایان سال بتوانیم 300کیلومتر از پیاده‌راه کشی را به سرانجام برسانیم.

معاون فنی و عمران شهردار تهران با اشاره به 4 پروژه اولویت‌دار شهر تهران طی سال جاری و آینده، اظهار کرد: ایجاد زیرگذر بزرگراه تندگویان_نواب برای آنکه شهروندان دیگر از میدان بهمن وارد بزرگراه نواب نشوند، اتصال محله جدا شده سبلان با پوشاندن بزرگراه امام علی،اتصال خیابان علامه طباطبایی به بلوار فرهنگ با ایجاد مسیر بر روی بزرگراه نیایش و اتصال بازار آهن با اصلاح مسیر بزرگراه بروجردی، 4 پروژه اولویت‌دار ما در حوزه عمرانی هستند که از امسال آغاز شده و جز اولویت‌های سال آینده محسوب می‌شوند.

صبوری همچنین با اشاره به میزان تخصیص بودجه به حوزه عمران طی سال جاری و آینده، گفت: در سال 99، 1600میلیارد تومان بودجه برای حوزه عمران پیش‌بینی شد که به احتمال زیاد تا پایان سال تمام این مقدار تخصیص پیدا کند. برای سال 1400 نیز 2هزار میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده است. این بودجه جدا از بودجه حوزه عمران و مناطق است.