۰ نفر

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین:

۱۴میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عوارض ساخت پلاسکوی جدید/ کسبه از ابتدای سال آینده مستقر می‌شوند

۲۳ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۳۵
کد خبر: 497600
۱۴میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عوارض ساخت پلاسکوی جدید/ کسبه از ابتدای سال آینده مستقر می‌شوند

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: عوارض ساخت پلاسکوی جدید 14هزار و 700میلیارد تومان است که بخشی از آن به نرخ سال 97 و مابقی به نرخ سال 98 محاسبه و دریافت شده است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی ؛ محمد سالاری در پاسخ به پرسشی مبنی بر تعیین تکلیف عوارض ساخت و ساز ساختمان پلاسکوی جدید به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: بر اساس توافقی که با بنیاد مستضعفان انجام شده مجموعا حدود 14هزار و 700 میلیارد تومان عوارض ساختمان پلاسکو شده که بخشی از آن را به نرخ سال 1397 حساب کردند چون باغ معروف به عبقری در منطقه 2 از سوی بنیاد مستعضفان به شهرداری داده شد و 20درصد به نرخ سال 1398 که با هم توافق کرده و پول گرفتند.

او ادامه داد: قرار شد که در مراحل پایانی ساخت ساختمان دوباره شهرداری تهران بررسی‌های دقیق و کامل انجام دهد و یک ممیزی از سطح و سطوح داشته باشد و بناهای مازاد نسبت به ساختمان قبلی پلاسکو « در زیرزمین‌ چند طبقه نسبت به ساختمان گذشته، ساخت و ساز بیشتری شده است »را با نرخ جدید و جرایم مربوطه اخذ خواهد کند.

سالاری توضیح داد: البته آنها اعلام کردند زیرزمین را مثل گذشته به عنوان انبار استفاده می‌کنیم اما طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم دیدیم در حال نصب پله برقی هستند. قاعدتا اگر پله برقی بگذارند می‌توانند به عنوان تجاری استفاده کنند. خودشان هم اعلام کردند اگر چنین تصمیمی باشد حاضریم عوارض شهرداری را به نرخ روز بپردازیم.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تاکید کرد:  دوم این که قرار شد از ابتدای سال آینده به دلیل پیشرفت سریع و خوب و رعایت همه استانداردهای ایمنی اعم از اعلام و  اطفا حریق، استانداردهای مربوط به نقشه سازه و نظایر آن، کسبه مشغول به کار شوند. این خبر خوبی بود که دیروز اعلام کردند.

این عضو شورا با بیان اینکه کار ساخت نما ممکن است طی چندین ماه در سال 1400 صورت گیرد، تاکید کرد:  در مجموع می‌توان گفت ساختمان پلاسکو مبتنی بر استانداردهای ساخته شده است.  نمای ساختمان یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های من بود که خوشبختانه فرایندش را کمیته مسابقات وزارت راه طی کرده و مبتنی بر نمای تایید شده وزارت راه و شهرسازی در حال عملیاتی شدن است.