۰ نفر

رییس شورای شهر تهران؛

۶نفر از اعضای شورا امضای خود را برای طرح سوال از شهردار پس گرفتند

۲۳ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۲۸
کد خبر: 497521
۶نفر از اعضای شورا امضای خود را برای طرح سوال از شهردار پس گرفتند

رییس شورای شهر تهران گفت: در جلسه امروز تصمیم گرفته شد با توجه به اینکه ۵ یا ۶ نفر از اعضا امضای خود را پس گرفتند، این سوال ابتدا به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده شود و از شهردار دعوت شود، اگر قانع نشدند طرح سوال در صحن مطرح می‌شود.

اقتصاد آنلاین_فائزه مومنی؛  محسن هاشمی در پایان جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه هم اندیشی امروز موضوع سوال ۸ نفر از اعضای شورای شهر از شهرداری در مورد سرپرستانی که مدت زمان سرپرستی آن‌ها از ۴ ماه در شهرداری گذشته به بحث گذاشته شد. 

او ادامه داد: براساس آیین نامه باید این طرح سوال را به شهردار ابلاغ کنم و ایشان موظف است در فرصت ده روزه در صحن شورا حضور یابد و به سوال اعضا پاسخ دهد. در جلسه امروز تصمیم گرفته شد این سوال ابتدا به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده شود با توجه به اینکه ۵ یا ۶ نفر از اعضا امضای خود را پس گرفتند و از افراد کمی باقی مانده و شهردار دعوت شود و در کمیسیون به بحث گذاشته شود و اگر قانع نشدند طرح سوال در صحن مطرح می‌شود. 

هاشمی با بیان اینکه طرح سوال از شهردار اعلام وصول شده است گفت: چرا که حتی یک نفر هم می‌تواند سوال داشته باشد و اجبارا این را اعلام وصول کردیم. تعداد کسانی که با حکم سرپرستی مشغول هستند اکنون به ۸ نفر هم نمی‌رسد و شاید در شهرداری بیش از ۸۰۰ پست مهم و ۲۰۰ پست ارشد داریم که از این بین در حدود ۸ پست جنبه سرپرستی داشتند و شهردار محترم پاسخ خود را در این زمینه می‌دهند. 

او با اشاره به سرپرستی معاونت منابع انسانی گفت: یکی از پست‌های مهم سرپرستی معاونت منابع انسانی بود که شهرداری لایحه را ارائه داد و خود به خود از موضوع خارج شده و در صحن به بحث گذاشته خواهد شد. 

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بحث دوم موضوع تغییر قانون شوراها بود گفت: مجلس از شورای شهر تهران نیز نظرخواهی کردند و کمیسیون‌ها نظرات خود را دادند و قرار شد در کمیسیون حقوقی و نظارت بررسی و نظر کل اعضای شورای شهر به مجلس ارسال شود. در کمیسیون‌های مختلف این مساله مطرح شد و هنوز به صحن نرسیده است. 

هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا در شورای عالی استان‌ها این کار انجام نشد گفت: این نامه از سوی مجلس مستقیما از ما درخواست کرد و ادب حکم می‌کند که این کار را انجام دهیم. 

او درباره جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: عمده جلسه سه شنبه‌ها به موضوع باغات اختصاص می‌یابد اما لایحه بسته محرک اقتصادی نیمه تمام بود و مجبور بودیم ابتدا آن را بررسی کنیم که با ۳۰ ماده این بسته به تصویب رسید. 

هاشمی ادامه داد: اعضا در ادامه بحث انجام مجمع جهانی گردشگری در تهران را نیز به رای گذاشتند که شهرداری را موظف کرد با مجمع جهانی گردشگری وارد مذاکره شود و بتوانند این اجلاس را در شهریور و یا مهرماه برگزار کنند. 

او در پاسخ به این سوال که بسته محرک اقتصادی چه تاثیری در افزایش درآمدهای شهرداری خواهد داشت گفت: شهرداری به دلیل بروکراسی اداری و تمرکز در تصمیم گیری گه گاه امکان حل مشکلات وجود ندارد و باعث می‌شود درامدی که می‌توانسته را هم جذب نکند. از اهداف این محرکه اقتصادی این بود که اختیارات را از شهرداری بگیرند و با توسعه به مناطق زودتر بتوانند به درامد برسند. 

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره بخشنامه شهردار مبنی برعدم دخالت در انتخابات گفت: اکثر دستگاه‌ها این بخشنامه‌ها را می‌دهند و نزدیک انتخابات اتفاق می‌افتد و مساله جدیدی نیست، هیچ کس در شهرداری نه میخواسته و نه می‌خواهد در انتخابات دخالت کند و معمولا اینها را تذکر می‌دهند.