۰ نفر

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران؛

چالش‌های دفع پسماند در تهران کمتر از استان‌های ساحلی نیست

۱۵ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۰۶
کد خبر: 495474
چالش‌های دفع پسماند در تهران کمتر از استان‌های ساحلی نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با تأکید بر لزوم تعیین تکلیف مکان مناسب برای بازیافت پسماندهای صنعتی افزود: ساماندهی وضعیت تفکیک پسماند از مبدأ باید در استان تهران مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، عبدالرضا چراغعلی در پنجاه و دومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان تهران با اشاره به واگذاری اراضی به بخشداری شریف آباد گفت: واگذاری چهار هکتار از اراضی کولیک به بخشداری شریف آباد برای دفع نخاله های ساختمانی تصمیمات لازم اتخاذ شد. این موضوع در کارگروه زیربنایی مطرح و مسیر قانونی طی خواهد شد و گزارش ها و نظراتی که سازمان محیط زیست بر روی آن ها تأکید دارد برای بررسی این موضوع ارسال خواهد شد.

وی افزود: در مورد عملکرد ساماندهی واحدهای بازیافت پسماندهای شهرستان ری نیز مقرر شد در صورت نیاز از سایر ظرفیت های استان استفاده شود. یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در موضوع مدیریت پسماند بحث تأمین مکان مناسب برای بازیافت پسماندهای صنعتی در استان تهران است.

وی ادامه داد: اهمیت چالش های زیست محیطی و دفع پسماند در استان تهران از استان های شمالی و ساحلی کشور کمتر نیست بنابراین باید نشست ها به صورت منظم برگزار و توجه ویژه ای در راستای ساماندهی امور و رفع این چالش ها داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با اشاره به اهمیت تفکیک پسماند از مبدأ و انجام اقدامات موثر در این حوزه گفت: اگرچه تفکیک زباله ها از مبدأ از گوشه و کنار شهرستان های تهران به شکل جزیره ای در حال انجام است اما امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی و سایر دستگاه ها و توجه جدی به این موضوع به زودی شاهد اجرای این مهم در سطح استان تهران باشیم.