۰ نفر

امروز مطرح شد؛

محسن هاشمی: شورای شهر فقط می‌تواند برای آلودگی هوا تذکر دهد!

۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۰۲
کد خبر: 495074
محسن هاشمی: شورای شهر فقط می‌تواند برای آلودگی هوا تذکر دهد!

رییس شورای شهر تهران گفت: متاسفانه داده‌های صحیحی درباره میزان آلودگی هوا به ما نمی‌رسد و اختیارات خوبی نیز در این زمینه برای شورا در نظر گرفته نشده است. فعلا تنها می‌توانیم در حد تذکر و پیگیری عمل کنیم.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محسن هاشمی در پایان دویست و شصت و یکمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره مشکل تامین منابع مالی برای افتتاح ۱۰ ایستگاه مترو تا پایان سال گفت: پول اوراق مشارکت موجود است و اکنون در حساب بانک رفاه است، اما باید هرچه سریعتر به حساب شهرداری واریز شود. آقای حناچی گفت مساله در حال حل شدن است و خوب است که دیگر درباره آن صحبت نشود. 

او با اشاره به اینکه بحث اصلی امروز جلسه شورای شهر و همچنین جلسه هم اندیشی با شهردار درباره آلودگی هوا بود گفت: راهکار اصلی در شرایط فعلی استفاده از حمل ونقل عمومی است. اگرچه که کرونا استفاده از حمل و نقل را کم کرده، اما در مجموع اثر آن در کاهش آلودگی هوا مثبت است. 

رییس شورای شهر تهران اضافه کرد: باید قانون هوای پاک و سایر قوانین موجود در زمینه پایین آوردن مصرف سوخت حتما مدنظر همه دست اندرکاران در شهر قرار گیرد. 

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اقدامات مدیریت شهری برای کاهش آلودگی هوا، گفت: متاسفانه داده‌های صحیحی در شورای شهر به ما نمی‌رسد و اختیارات خوبی نیز در این زمینه برای شورا در نظر گرفته نشده است. فعلا تنها می‌توانیم در حد تذکر و پیگیری عمل کنیم که این کار را انجام می‌دهیم. اما وقتی در سطح شهر با مسئولین صحبت می‌کنیم اطلاعات صحیحی از مصرف مازوت در نیروگاه‌ها و یا مصرف سوخت و گازوئیل در شهر ارائه نمی‌شود و ما تنها شاخص آلوگی هوا را به صورت دقیق داریم. 

هاشمی تاکید کرد: مانند آماری که از بهشت زهرا می‌گرفتیم الان نیز تنها می‌توانیم بر اساس شاخص آلودگی هوا که خودمان داده‌های آن را تولید می‌کنیم نظر دهیم و بگوییم شهر آلوده است و از مسئولین بخواهیم به وظایف خود عمل کنند.