۰ نفر

کلیات امروز صحن شورای شهر تهران؛

خداکرمی: اجازه دهید آمار مبتلایان به صفر برسد و بعد اعلام پیروزی کنید/حواشی‌های دنباله‌دار تشخیص باغ و غیرباغ

۹ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۱۰
کد خبر: 493839
خداکرمی: اجازه دهید آمار مبتلایان به صفر برسد و بعد اعلام پیروزی کنید/حواشی‌های دنباله‌دار تشخیص باغ و غیرباغ

عضو شورای شهر تهران گفت: ناهید خداکرمی نیز از عملکرد و گفته‌های مسئولان درباره کاهش آمار شیوع کرونا انتقاد کرد و گفت اجازه بدهید که آمار مبتلایان به صفر برسد و بعد اعلام پیروزی کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین، دویست و شصتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران سه شنبه، هشت دی ماه به ریاست محسن هاشمی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، آرش ثمری نیک، رابط شورایاری منطقه ۳ گزارشی از وضعیت این منطقه ارائه داد. در این گزارش ابر مساله منطقه، ترافیک ناشی از تغییر کاربری عنوان شد.

کمبود پارکینگ عمومی و شبکه حمل و نقل عمومی، قرار داشتن منطقه در مرز شمالی طرح زوج و فرد، نابودی مشاغل قدیمی واحدهای تجاری(شب مردگی)،کمبود فضاهای فرهنگی و ورزشی و میادین میوه و تره بار از دیگر مشکلات منطقه بودند که در این گزارش به آن‌ها اشاره شد.

پس از استماع این گزارش تعدادی از اعضا تذکراتی مطرح کردند.

مجید فراهانی در تذکری از لزوم توجه به پروژه‌های توسعه محلی در منطقه گفت و از عدم توجه به بودجه توسعه پروژه‌ها اشاره کرد.

پس از او محمود میرلوحی، در تذکر دیگری به مزیت‌های منطقه ۳ و مناطق گردشگری در این محدوده اشاره کرد و پیشنهاد ایجاد کارگروه برای گستره‌ کردن این مزیت‌ها و محدوده‌های گردشگری را داد.

بعد از او زهرا صدر اعظم نوری گفت که تمام پرونده‌های تخریب و‌ نوسازی باید از کمیسیون ماده ۷ استعلام بگیرند تا بتوان در جهت حفظ و گسترش فضای سبز اقدام کرد.

آرش میلانی نیز پس از استماع گزارش گفت که تهیه پیوست‌های محیط‌زیستی و ترافیکی در پروژه‌ها باید مطالبه شورایاران باشد.

زهرا نژاد بهرام نیز  به وضعیت بافت فرسوده در منطقه اشاره کرد و از شهردار منطقه خواست نسبت به رفع معضل بافت فرسوده اقدام کند.

احمد مسجد جامعی هم با اشاره به سابقه تاریخی جاده شمیران از لزوم تدوین طرحی برای حفظ "جاده شمیران" مشهور به "خیابان شریعتی" گفت.

مرتضی الویری که به صورت مجازی در جلسه حضور داشت، همچنین از پتانسیل زیست شبانه در محدوده حسینیه ارشاد گفت.

محمد سالاری نیز در انتقادات تندی گفت که معاونت اجتماعی و بعضی شهرداران مناطق شورایاران را نادیده می‌گیرند.

علی اعطا نیز در جریان استماع این گزارش از تعلل در اجرای آرای کمیسیون ماده صد واکنش نشان داد و از مسدود شدن برخی پیاده‌روها در مناطق انتقاد کرد.

پس از تذکرات، علی اعطا در نطق پیش از دستور به وضعیت سینماها لاله زار اشاره کرد و گفت لاله زار به دالان سینماهای محتضر تبدیل شده است.

او همچنین گفت که اگر سینما ایران تخریب شود احتمالا تخریب سریالی سینماها در این محدوده آغاز خواهد شد.

پس از این نطق بهاره آروین در تذکری نسبت به وضعیت بام لند اعتراض کرد و گفت چرا پروژه سودآوری مانند بام‌لند هیچ عایدی برای شهرداری ندارد؟

شهربانو امانی نیز به صورت مجازی نسبت به عدم نصب یادمان شهدای هواپیمای اوکراینی اعتراض کرد.

محمد جواد حق شناس نیز در تذکر دیگری نسبت به وضعیت سینما ایران واکنش نشان داد و از سبقه تاریخی این سینما گفت.

ناهید خداکرمی نیز از عملکرد و گفته‌های مسئولان درباره کاهش آمار شیوع کرونا انتقاد کرد و گفت اجازه بدهید که آمار مبتلایان به صفر برسد و بعد اعلام پیروزی کنید.

۱۴پلاک ثبتی برای تشخیص باغ و غیر باغ مورد بررسی قرار گرفتند که فقط یک پرونده ثبتی رای غیر باغ گرفت.

در جریان بررسی یک پلاک ثبتی اما حواشی مطرح شد؛

ادامه سالاری با ارائه مشخصات یک پرونده در خیابان دولت گفت: این ملک ۱۳۷۱ متری در خیابان دولت واقع در منطقه ۳ است که یک قطعه زمین از یک زمین ۳ هزار متری بوده که تفکیک شده و کاربری قدیمی آن مسکونی بوده و کمیسیون ماده هفت نیز در سال ۸۰ با اشاره به پلاک ثبتی مادر آن را  در مقطعی باغ اعلام کرده است.

او با اشاره به  ورود دیوان عدالت اداری و ابطال رای شورا از سوی دیوان در مورد این پرونده گفت: کمیسیون ماده هفت در سال ۹۹ این ملک را مجموعا با داشتن ۴۲ اصله درخت، باغ اعلام کرده است در حالی که ۲۲ درصد مساحت این زمین ساخته شده و حد نصاب درختان نیز باید ۶۷ اصله درخت می بود.

سالاری با بیان این که در عکسهای هوایی حد نصاب داشتن درختان مشخص است و از آن جایی که پلاک ثبتی مادر تنها در مقطعی باغ اعلام شده ما نیز معتقدیم این ملک باغ نیست.

بهاره آروین در مخالفت با این رای گفت: ما داریم به مردم راه را نشان می دهیم و برای این که در باغات خود ساخت و ساز کنند می توانند زمین را چند تکه کرده و از حدنصاب کمتر درخت بکارند و بهتر است رویه سه سال گذشته در تشخیص باغات را به هم نزنیم.

نژاد بهرام در واکنش با این مخالفت اظهار  کرد: ما آیین نامه مشخص داریم و براساس آن اقدام می کنیم  و چرا وقتی ما می گویم باغ است با ما خوب می شوید  اما وقتی می گویم این ملک باغ نیست ما بدیم؟ ما نظر کارشناسی خود را دادیم و هر عضو شورا می تواند رای خود را داشته باشد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران به نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ نبودن این ملک رای مثبت ندادند و این ملک باغ ماند.

در ادامه جلسه پیشنهاد نامگذاری چند خیابان و میدان به نام دو قاری قرآن و چند تن از نام آوران و محققان شهر بررسی شد و در نهایت خیابانی در محله شوش به نام مریم میرزاخانی نامگذاری شد تا الگویی برای کودکان کار باشد و میدان مرکزی محله دولت آباد نیز به نام شهید ابومهدی المهندس از همراهان سردارشهید قاسم سلیمانی و یک میدان و دو خیابان هم به نام قاریان قرآن نامگذاری شد.