۰ نفر

امروز مطرح شد؛

محسن هاشمی: منت کجی مدیریت خود را با یارانه بر سر مردم می‌گذاریم/ سو مدیریت دلار را به ۲۵هزار تومان رساند

۷ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۴۶
کد خبر: 493222
محسن هاشمی: منت کجی مدیریت خود را با یارانه بر سر مردم می‌گذاریم/ سو مدیریت دلار را به ۲۵هزار تومان رساند

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به منت اعطای یارانه بر سر مردم از سوی دولت، گفت: ما کجی مدیریت در کشور داشتیم که براساس آن دلار به ۲۵ هزار تومان رسیده اما در قانون نوشتیم قیمت سوخت باید (۴۰ الی ۵۰ سنت) باشد پس براساس آن بنزین باید ۱۲ هزار تومان باشد اما الان داریم ۳ هزار تومان عرضه می‌کنیم و منت یارانه دادن بر روی آن را بر سر مردم میگذاریم!

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محسن هاشمی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی طرح هوشمندسازی یارانه‌‌های شهرداری تهران به شهروندان تهرانی اظهار کرد: ما به سبک بسیار بدی بر سر مردم منت می‌گذاریم که در حال ارائه یارانه به مردم هستیم و می‌خواهیم آن را هوشمند کنیم که چقدر به آنها یارانه داده می‌شود و چقدر تعلق نمی‌گیرند و یا چه کسانی از آن استفاده می‌کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر ما کجی مدیریتمان را به رخ مردم می‌‌کشیم؛ در سیستم مدیریت شهری مترو را تأسیس می‌کنیم، خطوط مترو را می‌سازیم و باید با همین مقدار نیرو و امکانات از این خطوط ۷ میلیون سفر مسافر ببریم ولی با این ظرفیت یک الی دو میلیون سفر می‌بریم که این موضوع باعث می‌شود قیمت تمام‌شده ما به شدت بالا برود. با این سوءمدیریت به مردم اعلام می‌کنیم که قیمت تمام شده ۱۲ هزار تومان می‌شود و ما داریم از شما هزار تومان می‌گیریم و بقیه را یارانه می‌دهیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان این‌که چنین صحبت‌هایی تنها تحمیل کجی مدیریتی بر مردم است، گفت: از سوی دیگر این موضوع در ارتباط با سوخت هم حاکم است، ما کجی مدیریت در کشور داشتیم که براساس آن دلار به ۲۵ هزار تومان رسیده ولی در قانون نوشتیم قیمت سوخت باید فوب خلیج فارس (۴۰ الی ۵۰ سنت) باشد براساس آن بنزین باید ۱۲ هزار تومان باشد ولی الان داریم ۳ هزار تومان عرضه می‌کنیم پس ما داریم یارانه می‌دهیم و منت می‌گذاریم!

هاشمی اذعان کرد: در نمونه دیگر ما یک تشکیلات ورزشی ایجاد می‌کنیم و به جای ۲۰ نیرو، ۲ هزار نیرو در آن قرار می‌دهیم بعد قیمت تمام شده ارائه خدمات به شدت بالا می‌رود و تلاش می‌کنیم قیمت را پایین بیاوریم و می‌گوییم یارانه می‌هیم در حالی‌که ما یارانه نمی‌دهیم.

او گفت: ما در شهرداری تنها یارانه مستقیم درستی که ارائه می‌دهیم همین ماده ۱۶ و ۱۷ است و تمام موارد دیگرمان متکی بر عدم مدیریت درست در شهرداری است که نمی‌توانیم به آن بگوییم که یارانه می‌دهیم بعد بیاییم آن را شفاف کنیم. فردی می‌آید و می‌گوید که قیمت تمام شده بلیت تو باید بشود ۲ هزار تومان ولی آن را ۱۴ هزار تومان کرده‌اید بعد کجی مدیریت را می‌گویید که یارانه می‌دهم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به این‌که ما باید اول باید خودمان را درست کنیم بعد بگوییم که یارانه می‌دهیم، گفت: چه دلیلی دارد دلار در کشور ۲۵ هزار تومان باشد بعد بگوییم داریم یارانه می‌دهیم؛ اگر دلار، ۷ تومان بود الان قیمت بنزین چقدر بود بر اساس فوب خلیج فارس (۵۰ سنت)، می‌شد ۳ تا یک تومانی. این نوع شفاف‌سازی‌های غیرمنطقی فایده‌ای ندارد.