۰ نفر

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

آخرین آمار مرگ و میر کرونایی در تهران

۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۲۲:۰۴
کد خبر: 491231
آخرین آمار مرگ و میر کرونایی در تهران

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: پروتکل‌های بهداشتی هر صنف برای روزهای کرونایی تدوین شود و باید فعالیت‌های روزمره در کنار کرونا با رعایت مسائل بهداشتی جریان داشته باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایمنا، ناهید خداکرمی  با بیان اینکه روند کاهشی مرگ و میر کرونایی در تهران ادامه دارد اما شیب آن ملایم‌تر شده است، اظهار کرد: در هفته گذشته در برخی از روزها نسبت به روز گذشته تا ۱۰ نفر نیز افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا داشته‌ایم اما به‌طور میانگین این روند کاهشی بوده و کند شده است.

وی ادامه داد: کاهش مرگ و میرها به دلیل اعمال محدودیت‌های اواخر آبان و اوایل آذر است که این نگرانی وجود دارد با بازگشت فعالیت‌ها به روال گذشته به‌خصوص برگزاری مراسم سنتی شب یلدا مجدداً پیک دیگری در تهران شکل بگیرد؛ پزشکان سرشناسی از جامعه پزشکی را به دلیل این بیماری از دست داده‌ایم و کادر درمان ظرفیت پذیرش پیک جدید را ندارند و دچار خستگی و فرسودگی شده‌اند به ویژه آنکه به مطالباتشان نیز توجه نمی‌شود و حتی سازمان نظام بزشکی اختیار تعرفه گذاری خدمات خود را نیز ندارد و بخش خصوصی و مطب‌ها دچار مشکلات عدیده‌ای هستند.

وی با بیان اینکه در روز پنجشنبه هفته گذشته ۵۶ مورد مرگ ناشی از کرونا در بهشت زهرا ثبت شد که ۳۱ مرد و ۲۵ زن بوده‌اند، گفت: تا آخر هفته گذشته بیش از ۲۲ هزار و ۴۰۰ نفر مرگ ناشی از کرونا در بهشت زهرا ثبت شده که ۱۳ هزار و ۶۲۹ مرد و ۸ هزار و ۷۶۴ مورد زن بوده‌اند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه نزدیک یک سال است با وجود هزینه‌های سنگین، کسب و کارها تعطیل و نیمه تعطیل شده‌اند، گفت: ساز و کار زندگی و کسب و کار در شرایط اپیدمی قابل تهیه است بنابراین ستاد ملی مقابله با کرونا باید با نوآوری و خلاقیت پروتکل‌های بهداشتی هر صنف را با همکاری نمایندگان اصناف تدوین کند تا مردم در شرایط کرونایی چگونه با کمترین خطر به فعالیت‌هایشان ادامه دهند.

وی تأکید کرد: اصناف زیان بالایی به دلیل شرایط سخت کرونایی متحمل شده‌اند که جبران این ضرر و زیان‌ها از عهده دولت خارج است بنابراین باید پروتکل‌های خاص هر حرفه تهیه و تدوین شود و به جای تعطیلی، زندگی با کرونا و انجام فعالیت‌های روزانه را بیاموزیم.

خداکرمی با اشاره به لزوم خرید واکسن کرونا از کمپانی‌های معتبر دنیا، گفت: واکسن دوم کرونا در شرایط منفی ۲۰ درجه نیز قابل نقل و انتقال است و حتی به طور کوتاه مدت می‌توان در یخچال نیز نگهداری شود.

وی افزود: لازم است دولت با حمایت از بخش خصوصی اقدام به خرید و واردات واکسن کند. بخش خصوصی در این میان راحت‌تر می‌تواند اقدام به خرید و واردات واکسن کند، همچنین پول‌های ایران که در خارج بلوکه شده برای خرید واکسن قابلیت انتقال را دارد بنابراین این خرید باید از کمپانی‌های معتبر باشد تا بیشترین اثربخشی و کمترین عارضه را داشته باشد.