۰ نفر

شهردار تهران:

۱۰ایستگاه متروی دیگر در تهران بهره‌برداری می‌شود/ پروانه دستی برای کسی صادر نشده است

۲۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۴
کد خبر: 490652
۱۰ایستگاه متروی دیگر در تهران بهره‌برداری می‌شود/ پروانه دستی برای کسی صادر نشده است

شهردار تهران با بیان این که در دوره جدید مدیریت شهری تهران انضباط حداکثری شهر را در ساخت و سازها رعایت کرده‌ایم گفت : قاطعانه می گویم پروانه‌ای خارج از طرح تفصیلی و یا پروانه دستی ساختمانی در این دوره صادر نشده است .

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ پیروز حناچی، شهردارتهران در آیین رونمایی و افتتاح پروژه‌های شاخص عمرانی شهرداری‌های کشور که با حضور ویدئو کنفرانس رئیس جمهور و مدیران شهری برگزار شد گفت: امروز با حضور رئیس جمهور دو ایستگاه خطوط ۶ و ۷ متروی تهران یعنی ایستگاه‌های امیرکبیر و برج میلاد افتتاح می‌شود و انشالله تا انتهای سال ۱۰ ایستگاه دیگر از 12 ایستگاهی که قول داده بودیم افتتاح خواهد شد.

او ادامه داد: خط ۶ و ۷ تهران دو خط از خطوط اصلی تهران است با حدود طول ۳۲ کیلوکتر و برخورد با ایستگاه‌های تبادلی ۵ یا ۶ تاثیر استفاده مترو تهران را در مناطق مختلف به شدت افزایش خواهد داد.

شهردار تهران ادامه داد: هرچند تحریم شرایط بسیار حادی را ایجاد کرده اما در برخی قسمت‌ها برای ما فرصت ایجاد کرده، تجهیزات استفاده شده در خط ۶ مترو در ایستگاه امیرکبیر کاملاً ایرانی است.

او با بیان اینکه شهرداری‌ها به طور عمومی با مشکل درآمد و هزینه مواجه هستند،اضافه کرد: البته بخشی از آن‌ها تابع مشکلات عمومی است که در نظام مدیریت شهری مشکلات را حادتر کرده است.

حناچی با بیان اینکه در تهران روزانه حدود ۵ میلیون سفر مدیریت می‌شد ادامه داد: اما در شرایط کرونایی در روزهایی حدود ۵۲۰ هزار مسافر را جابجا کردیم در حالی که ظرفیت جابجایی ما در مترو دو میلیون و ۲۰۰هزار سفر در تهران بود.

شهردار تهران با بیان اینکه کرونا مشکلات حادی را در شهرداری‌ها به ویژه شهرداری تهران ایجاد کرده است گفت: در دنیا حمل و نقل عمومی مورد حمایت ویژه قرار گرفتند و امیدواریم قول‌هایی که برای تامین اتوبوس‌ها از سوی دولت داده شده به نتیجه برسد.

حناچی ادامه داد: در دوره حاضر خط 10مترو هم کلنگ زنی شد که با افتتاح این خط مشکل نمایشگاه بین المللی هدف قرار خواهد گرفت.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در حوزه‌های خدمات شهری نیز در شرایط کرونایی به شدت درگیر بودند، اضافه کرد: در حوزه‌های دیگر در شرایط کرونایی حوزه خدمات شهری از جمله بهشت زهرا به شدت درگیر بود.

او ادامه داد: می‌توانم ادعا کنم در دوره جدید مدیریت شهری تهران انضباط حداکثرشهری را در شهرسازی منطبق کردیم و پروانه‌ای خارج از طرح تفصیلی صادر نخواهد شد و پروانه دستی هم صادر نخواهد شد که نکته بسیار مهمی به ویژه در کلانشهر تهران است.

شهردار تهران گفت: در شرایط کرونایی تلاش کردیم از دیپلماسی شهری استفاده کنیم و از طریق تماس با شهرهای دیگر جهان ضمن انتقال تجارب و ظلم مضاعفی که به مردم تهران در حال انجام است را گوشزد کردیم.

صدور پروانه ساختمانی درصورت تایید نما/ ۱۷پارک به بهره بردرای می‌رسد

پیروز حناچی در حاشیه مراسم بهره برداری از دو ایستگاه متروی برج میلاد و امیر کبیر در جمع خبرنگاران با بیان این که در همه کلان شهرها ،توسعه حمل  نقل عمومی با هدف کاهش آلودگی هوا و ترافیک انجام می شود گفت :  موضوعی که نباید فراموش کنیم این است که به اندازه ای که دسترسی مترو در حمل و نقل عمومی افزایش پیدا می کند از میزان آلودگی و ترافیک کاسته می شود .

وی در ادامه درخصوص اقداما ت انجام شده برای زیبایی سیما و منظر شهر گفت : این اقداماتی بوده که از گذشته درحال انجام بوده اما با شتاب بیشتری آن را انجام دادیم ،تمام پروانه های که در حال حاضر داده می شود نماهایشان  باید به تصویب برسد در حوزه قلمروهای عمومی نیز ما برنامه های برای فضاهایی که دارای ارزش تاریخی  و هم ظرفیت طراحی دارند پیش بینی کرده ایم  از جمله میدان امام خمینی که تلاش می کنیم تا پایان این دوره آن را به بهره برداری برسانیم و  لاله زارو بسیاری از فضاهای تاریخی  شهر که در درستور کار داریم

به گفته وی 17 پارک عمومی درشهر تهران طی این مدت   افتتاح شده و 17 پارک دیگر نیز به بهره برداری می رسد که در پاکیزگی هوای تهران  تاثیری زیادی دارد .

حناچی در ادامه درباره تاثیر منفی آلودگی هوا بر وخامت حال بیماران کرونایی  گفت: تحقیقات نشان می دهد که آلودگی هوا و شیوع حاد بیماری کرونا در بیماران مبتلا تاثیر مستقیم دارد و افزایش ذرات معلق حال مبتلایان  کرونا را بدتر می کند.به این موضوع توجه کنیم .  نکته مهمتر دیگر این است که سوخت مازوت برای برخی صنایع در فصل زمستان  تاثیر مستقیمی در افزایش آلاینده ها  دارد.