۰ نفر

محیط زیست تهران:

احتمال وجود تمساح هست

۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۲۲:۲۸
کد خبر: 489931
احتمال وجود تمساح هست

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش سازمان محیط زیست استان تهران گفت: بسیار بعید می‌دانم این ردپا برای تمساح بوده باشد، و به احتمال بیشتر برای سگی بوده است که در حاشیه دریاچه پرسه می‌زده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد کرمی رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش سازمان محیط زیست استان تهران درخصوص ردپای مشاهده شده از تمساح در اطراف دریاچه چیتگر اظهار کرد: آنچه که از رد تمساح به ما نشان داده‌اند احتمال کمی دارد که متعلق به تمساح باشد زیرا که چون دست‌های تمساح در بغل حیوان است باید ردی که از خود بجا می‌گذارد به صورت قوسی باشد در حالی که این رد به صورت خطوط موازی بوده است.

وی ادامه داد: بسیار بعید می‌دانم این ردپا برای تمساح بوده باشد، و به احتمال بیشتر  برای سگی بوده است که در حاشیه دریاچه پرسه می‌زده است.

این مقام مسؤول بدون تکذیب وجود تمساح در دریاچه افزود: خبر اولیه برای وجود تمساح برای اواسط آبان ماه بوده ولی تاکنون هیچ علامت مستندی دال بر وجود حیوان ارائه نشده است.

کرمی درخصوص شرایط زیست محیطی نیز افزود: باتوجه به خونسرد بودن تمساح‌ها، این حیوان اگر سردش شود به کف دریاچه می‌رود و آنجا هم نمی‌تواند بیش از چنددقیقه باشد و در نتیجه باید خود را به کف آب برساند.

وی گفت: حیوان حتی اگر سردش شده باشده برای خود تونل‌هایی نیز درست می‌کند اما از آنجا که این دریاچه تنها دو حاشیه و ساحل شنی دارد و مابقی ساحل سنگی است در این ساحل شنی نتوانستیم شواهدی دال بر رد تمساح پیدا کنیم.