۰ نفر

با حضور شهردار تهران؛

باغ وثوق الدوله افتتاح شد

۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۵
کد خبر: 489809
باغ وثوق الدوله افتتاح شد

باغ وثوق الدوله معروف به عمارت بزرگ آقا که از بنیاد مستضعفان به وسیله شهرداری تهران خریداری شده بود،صبح امروز به عنوان پارک عمومی افتتاح شد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ علی محمد مختاری، مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در آیین افتتاح و بهره برداری از باغ وثوق الدوله گفت: یکی دیگر از سلسله اقداماتی است که سازمان بوستان‌ها و فضای سبز در راستای اهداف عالیه شهرداری تهران و در جهت اجرای وظایف خود بمنظور خدمات‌رسانی به شهروندان تهرانی، و بویژه اهالی منطقه ۱۴، همچنین نیل به توسعه فضای سبز و ارتقا کیفی فضای سبز و توزیع عادلانه فضای سبز عمومی مبادرت به انجام این کار نموده است. 

او ادامه داد: این اقدام بخشی از فعالیت‌ها در جهت صیانت از باغات تهران است و این سازمان درصدد است در آینده این راه را با جدیت هرچه بیشتر ادامه دهد. 

باغ وثوق الدوله

مختاری ادامه داد: اگرچه عوارض دریافتی از عوارض در مقابل رقم باغات موجود رقم بالایی نباشد، اما تخصیص چنین منابعی نشان می‌دهد مجموعه مدیریت شهری مصمم است به موضوع اخذ عوارض نه به عنوان یک منبع درآمد بلکه بمنظور ظرفیتی برای حفاظت از ظرفیت باغات و تملک و تبدیل آن به بوستان‌های عمومی و توسعه فضای سبز تلقی کند. 

باغ وثوق الدوله

او افزود: چنین امری با هماهنگی با اقدامات شهرداری تهران در زمینه جلوگیری از صیانت از باغات تهران و لغو مصوبه برج باغ بوده است که با حمایت اعضای شورای شهر عملی گردیده و این اقدام گام بلندی در جهت حفاظت از درختان تهران است. 

مختاری افزود: در ادامه تملک و بهسازی چندین باغ طی سه سال گذشته و تبدیل آن‌ها به بوستان‌های عمومی، امسال نیز چندین فقره باغ با اولویت مناطق کم برخوردار شناسایی شده و اقداماتی برای تملک آن‌ها صورت گرفته است و امیدواریم عملیات اجرائی آن‌ها نیز هرچه سریعتر شروع شود.

باغ وثوق الدوله

او با اشاره به ویژگی‌های این باغ گفت: بررسی عکس‌های هوایی نشان می‌دهد این باغ در گذشته بین اراضی کشاورزی محصور بوده و دارای یک محور اصلی شمالی و جنوبی در مرکز باغ بوده است که طی گذشت زمان اراضی اطراف ان تبدیل به مناطق مسکونی شده است. قسمت شمالی باغ براساس الگوی باغ ایرانی طراحی و بازسازی شده است، قسمت شمالی به جنوبی براساس الگوی باغ ایرانی ایجاد شده است. 

باغ وثوق الدوله

مختاری ادامه داد: طراحی این باغ نیز از الگوی باغ ایرانی بوده است ک محور اصلی مبتنی بر یک محور اصلی است که شاکله کل باغ را شامل می‌شود و در امتداد ورودی باغ قرار دارد. اچزای اصلی شکل دهنده آب از جمله جوی، باغ و فضای کوشکی درک بیننده از فضای بلغ را شکل می‌دهد. زیباسازی با آب نیز در این باغ مورد توجه قرار گرفته است.