۰ نفر

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران مطرح کرد؛

سرانجام پروژه هزار و یک شهر

۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۵۷
کد خبر: 481512
سرانجام پروژه هزار و یک شهر

مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران از افتتاح فاز یک گردشگری پروژه هزار و یک شهر در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، شکرالله بنار در مورد سرانجام پروژه هزار و یک شهر گفت: پروژه هزار و یک شهر، بزرگترین پروژه گردشگری در غرب تهران است که در ۱۳۸ هکتار با مشارکت شهرداری تهران و شرکت عظام اجرایی خواهد شد که براساس این قرارداد که سالها پیش منعقد شده است، شهرداری در این پروژه سهم ۳۰ درصد و شریک مالی سهم ۷۰ درصدی دارد.

وی با بیان اینکه در زمان انعقاد قرارداد فی مابین شهرداری و شریک تجاری، سند زمین هزار و یک شهر آماده نبود، افزود: این مسئله بعدا سبب ایجاد اختلافاتی با معرضین پروژه شد، اما نهایتا ماه گذشته مسئله سند این ۱۳۸ هکتار با ارتش حل و فصل شد.

بنار با تاکید بر اینکه به تازگی جلسه ای با شریک شهرداری تهران در این پروژه در معاونت مالی شهرداری برگزار کردیم که در این جلسه مشکلات اجرای این پروژه بررسی شد، ادامه داد: در این جلسه مقرر شد شهرداری به شریک مالی خود برای حل مشکلاتش کمک کند تا پروژه در مفاد قرارداد ادامه پیدا کند.

وی افزود: برنامه تکمیل پروژه هزار و یک شهر در دو فاز تدوین شد که در فاز اول گردشگری و در فاز دوم توجه به ساخت اماکن تجاری مورد توجه قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری  و مشارکت های مردمی شهرداری تهران افزود: براساس تصمیمات این جلسه مقرر شد که در فاز اول راه اندازی، زوم گردشگری این پروژه به عنوان اولویت اول در دستور کار قرار گیرد بگونه ای که در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه در فاز دوم نیز ساخت و تکمیل پروژه های تجاری و... در دستور کار قرار خواهد گرفت، افزود: توافق در موضوع زمان بندی انجام شده و مقرر شد شهرداری تهران به شریک مالی خود کمک کند تا هرچه زودتر این پروژه افتتاح شود.