۰ نفر

تکذیب ارائه پیشنهاد تعطیلی حمل و نقل عمومی

وقتی معاونت حمل و نقل شهرداری تهران فراموشی می‌گیرد!

۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۰۶
کد خبر: 480882
وقتی معاونت حمل و نقل شهرداری تهران فراموشی می‌گیرد!

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حالی می‌گوید شهرداری تهران پیشنهاد کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی را ارائه نکرد که خبر ارسالی روابط عمومی اش با تیتر «به پیشنهاد معاونت ساعت کاری کاهش پیدا کرد» بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سید مناف هاشمی در پاسخ به انتقادات مطرح شده در خصوص چرایی کاهش ساعت کار مترو و اتوبوس گفت: شهرداری تهران پیشنهاد کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی (مترو و اتوبوسرانی) را ارائه نکرد.

وی با تأکید براینکه تصمیم گیری مذکور توسط ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شده است، تاکید کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا به شهرداری کلانشهرها دستور داده است تا ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی کاهش داده شود. اینکه تصمیم کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی کارشناسی شده بوده یا خیر را باید از این ستاد پرسید.

هاشمی ضمن اشاره به حضور شهردار تهران در جلسات هیات دولت و جلسات عالی ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهوری اظهارکرد: اخیراً شهردار تهران در این جلسات شرکت نمی‌کند. اگر در زمان جلسه اتخاذ تصمیم برای کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی، شهردار تهران هم حضور داشت شاید نتیجه تصمیم گیری به نحوی دیگری بود.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی سبب می‌شود مترو و اتوبوسرانی تا سقف ۲۰۰ هزار نفر با کاهش مسافر مواجه شوند.

وی ضمن اشاره به دستور دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: محدودیت فعالیت حمل و نقل عمومی اعمال شده و تا مدت یک ماه ادامه خواهد داشت. اگر تصمیمات دیگری هم ستاد ملی مقابله با کرونا درباره حمل و نقل عمومی اتخاذ کند، شهرداری تهران آن را اجرا می‌کند.

هاشمی با بیان اینکه موضوع کاهش ساعت فعالیت مترو و اتوبوسرانی در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بررسی شده است، اظهارکرد: بنابر نظر کارشناسان بهتر بود که کاهش ساعت فعالیت این دو وسیله نقلیه عمومی در ساعات اوج ترافیک اتفاق می‌افتاد اما مساله این است که جمعیت به سطح شهر آمده و معابر اصلی و فرعی شهر قفل می‌شد بنابراین به اجبار ساعات پایانی فعالیت مترو و اتوبوسرانی (ساعت ۲۳) کاهش داده شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان با تأکید براینکه کاهش ساعت فعالیت مترو و اتوبوسرانی حامل یک پیام مهم است، گفت: شهروندان باید در شرایط قرمز شیوع ویروس کرونا تردد کمتری داشته باشند و تنها در صورت نیاز و ضرورت از خانه خارج شوند.

این در حالی است که در خبر ارسالی دو روز پیش این معاونت آمده است؛ «به پیشنهاد معاونت حمل و نقل، ترافیک صورت میگیرد؛ کاهش ساعت کارى خطوط حمل و نقل عمومى در پایتخت، از فردا»

این نوع اظهار نظر معاونت حمل و نقل این فکر را به ذهن متبادر می‌کند که علاوه بر اجرایی کردن تصمیمی نادرست و به دردسر انداختن شهروندان، دچار فراموشی هم شده‌اند!

 

kk