۰ نفر

محسن هاشمی:

هیچ شهری در جهان مانند این روزهای تهران مرگ و میر ندارد/ تخصیص یک میلیارد دلار برای ساماندهی حمل ونقل عمومی تهران

۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۱۹
کد خبر: 479862
هیچ شهری در جهان مانند این روزهای تهران مرگ و میر ندارد/ تخصیص یک میلیارد دلار برای ساماندهی حمل ونقل عمومی تهران

رییس شورای شهر تهران گفت: در تهران روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ فوتی به دلیل کرونا و آلودگی هوا داریم و این میزان تلفات در هیچ شهری در جهان وجود ندارد.

اقتصادآنلاین- فائزه مومنی ؛ محسن هاشمی در ابتدای دویست و چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود گفت: ابتدا شکست تحقیرآمیز دونالد ترامپ، عامل بی‌سابقه‌ترین تحریم های تاریخ علیه مردم ایران و آمر ترور شهید حاج قاسم سلیمانی را به همه مردم ایران که شرایط بسیار سخت معیشتی، دارویی وتامین حداقل زندگی را در این سه سال گذشته تجربه کردند، تبریک می‌گویم.

او ادامه داد: اهمیت شکست ترامپ، به نه گفتن به سیاستهای یکجانبه گرایانه، عهد شکنانه و ضدعقلانی آمریکا علیه دیگر کشورهای جهان، توسط اکثریت مردم آمریکا است.

هاشمی با بیان اینکه بدعهدی ترامپ تنها در مورد برجام نبود گفت: بلکه وی از کنوانسیون حفظ محیط زیست، عهدنامه‌های تجارت آزاد و بسیاری از توافقات و معاهدات جهانی نیز سرباز زد و شکست تحقیرآمیز او نشان داد که ملت یک کشور به رییس جمهوری که برای جهان غیرقابل اعتماد باشد، اعتماد نمی‌کنند.

رئیس شورای شهر ابراز امیدواری کرد دولت جدید آمریکا و سایر کشورهای غربی، از سرنوشت ترامپ عبرت بگیرند و از یکجانبه گرایی، بدعهدی و تضییع حقوق مسلم ملتهای جهان بپرهیزند.

هاشمی در ادامه به مساله کرونا در کلانشهر تهران اشاره کرد و گفت: موضوع دیگر افزایش ابعاد تلفات کرونا در تهران است که طی یک هفته گذشته نیز افزایش چشمگیری داشته است و متاسفانه ستاد ملی کرونا هنوز پاسخی به پیشنهاد کارشناسی شورای شهر و مجمع نمایندگان تهران مبنی بر تعطیلی دو هفته‌ای تهران نداده است.

او به مشکل‌عدم رعایت فاصله اجتماعی در حمل و نقل عمومی نیز اشاره کرد و گفت: مساله حمل و نقل عمومی کلانشهرها به عنوان عامل انتشار کرونا باید تقویت شود تا مردم بتوانند فاصله اجتماعی را در ناوگان رعایت کنند و باید هزینه مناسبی برای آن انجام شود و دولت‌عدم سرمایه‌گذاری در حوزه حمل ونقل را جبران کند.

هاشمی گفت: چرا که در تهران روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ فوتی به دلیل کرونا و آلودگی هوا داریم و این میزان تلفات در هیچ شهری در جهان وجود ندارد. عدد ۱۷۶ را به عنوان رکورد فوتی‌ها در تهران داشتیم که اگر این اقدامات را انجام ندهیم این عدد می‌تواند بالاتر هم برود.