۰ نفر

مدیرعامل متروی تهران خبر داد:

کلنگ‌زنی پایانه ۵۰ هکتاری آزادگان

۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۰:۲۹
کد خبر: 479791
کلنگ‌زنی پایانه ۵۰ هکتاری آزادگان

مدیرعامل متروی تهران از کلنگ زنی پایانه آزادگان و آغاز عملیات اجرایی توسعه جنوبی خط سه خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، علی امام با بیان اینکه خط ۳ مترو به طول ۳۷ کیلومتر و با ۲۴ ایستگاه، یکی از خطوط هفتگانه شبکه راه‌آهن ریلی زیرزمینی پایتخت به حساب می‌آید که امسال اتفاقات ارزنده‌ای در آن رخ خواهد داد، گفت:فارغ از افتتاح پست برق قلعه مرغی و نصب ۳ هواکش میان تونلی و ۳ هواساز ایستگاهی گرفته تا بهره‌برداری از ایستگاه اقدسیه و برخی ورودی‌های جدید برای ایستگاه‌های افتتاح شده قبلی که امسال رخ خواهد داد، در هفته جاری به طور همزمان مراسم کلنگ‌زنی پروژه ساخت پایانه آزادگان و نیز آغاز عملیات اجرایی بخش توسعه جنوبی خط ۳ برگزار خواهد شد.

امام گفت: پایانه ۵۰ هکتاری آزادگان در انتهای جنوبی خط ۳ مترو و در منطقه ۱۸ واقع شده است. احداث این پایانه که نقش مهمی در فراهم ساختن امکان افزایش ناوگان و تعداد جابجایی مسافران، سهولت در سرویس، نگهداری و تعمیرات قطارها و در نهایت کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در خط ۳ خواهد داشت، در ۳ فاز پیش‌بینی شده است که در صورت تامین منابع مالی، فاز نخست آن سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: از طرف دیگر به منظور تسهیل دسترسی اهالی منطقه ۱۸ به شبکه مترو و با توجه به طرح‌های توسعه‌ای آینده خط ۳ که قرار است به متروی اسلامشهر متصل شود، عملیات اجرایی پروژه توسعه جنوبی خط ۳ نیز روز دوشنبه ۱۹ آبان ماه رسماً شروع خواهد شد؛ به این ترتیب خط ۳ که هم اکنون آخرین ایستگاه آن ایستگاه آزادگان است، از زیر خط راه‌آهن سراسری عبور کرده و به ایستگاهی جدید در مجاورت بیمارستان در حال احداث کودکان حکیم و سپس در فاز بعد به میدان الغدیر منتهی می‌شود.

امام گفت: این دو اتفاق مهم، تحولی محسوس در کارآیی و بازدهی خط ۳ متروی تهران ایجاد کرده و سطح خدمات رسانی آن را به شکلی اساسی ارتقا خواهد داد.