۰ نفر

کلیات امروز صحن شورای شهر تهران:

تذکر به شهردار درباره بی‌عنوان بودن معاونت منابع انسانی حناچی/ رها شدن گودهای پرخطر در شهرداری‌های مناطق

۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۲۰
کد خبر: 476933
تذکر به شهردار درباره بی‌عنوان بودن معاونت منابع انسانی حناچی/ رها شدن گودهای پرخطر در شهرداری‌های مناطق

نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه در تذکری به عدم انتصاب معاون منابع انسانی به شهرداری تهران در حالی که با کلیات لایحه اصلاح ساختار مخالفت شده، اعتراض کرد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ دویست و چهل پنجمین جلسه شورای شهر تهران روز سه شنبه شش آبان به ریاست محسن هاشمی رفسنجانی برگزار شد.

آرش حسینی میلانی در ابتدای جلسه نطق پیش از دستور قرائت کرد.

او به  وضعیت آلودگی هوای پایتخت اشاره کرد. و گفت: آلودگی هوا در شرایط فعلی یک معضل همگانی است که مسئولان به آن علم دارند اما یا به آن باور ندارند یا جان مردم برایشان اهمیتی ندارد.

او در بخش دیگری عنوان کرد که عملکرد نصب فیلتر دوده روی اتوبوس‌ها هم رضایت بخش نیست.

در ادامه الهام فخاری، نسبت به تاخیر در تعیین تکلیف غرفه داران جمعه بازار صنایع دستی پارکینگ پروانه تذکر داد.

تذکر بعدی متعلق به محمود میرلوحی بود. او به اجرای پروژ‌ه شهید بروجردی که ۴ معارض دارد اشاره کرد و خواست تا شهرداری هرچه سریعتر تکلیف منطقه را روشن کند.

حسن رسولی در تذکری  به عدم انتصاب معاون منابع انسانی به شهرداری تهران در حالی که با کلیات لایحه اصلاح ساختار مخالفت شده، اعتراض کرد.

محمد سالاری نیز به عدم تعیین تکلیف گودهای رها شده در تهران اعتراض کرد و عنوان کرد که باتوجه به رصدهای صورت گرفته، تاکنون اقدام عملی برای پر کردن گودها انجام نشده است.

احمد مسجد جامعی در تذکری خواستار تدوین اساسنامه‌ای برای خانه موزه‌های تهران شد.

حسن خلیل آبادی هم به وضعیت پراکندگی آلاینده‌ها کارخانه سیمان ری اعتراض کرد و به شهرداری تذکر داد تا نسبت به تعطیلی کارخانجات شن و ماسه و سیمان در محدوده تهران اقدام کند.

افشین حبیب زاده درباره عدم پرداخت حقوق کارگران پیمانکاران شهرداری تهران تذکر داد و گفت کارگران شهربان حریم‌بان وضعیت خوبی ندارند.

بعد از تذکرات، دستور اول بررسی یک فوریت لایحه  اصلاح ماده ۱۱ مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا بود که با ۱۳ رای موافق تصویب شد.

تعیین تکلیف پرونده باغات دستور بعدی شورا بود.

امروز ١١پرونده باغات بررسی شد که طی آن ٤پرونده رای غیرباغ و ٧پرونده رای باغ گرفتند.

در پرونده‌هایی که رای غیر باغ گرفتند،زمین منابع طبیعی که وزارت راه و شهرسازی به طور غیرقانونی اقدام به فروش آن به مالک هتل‌های اسپیناس کرده است نیز،وجود داشت.

در ادامه نامگذاری و تغییر نام حدود ۲۹ معبر دردستور کار شورای شهر قرار گرفت که اعضای شورا البته به تعدادی از آنها اعتراض داشتند و معتقد بودند که باید نظر افراد محلی حین نامگذاری معابر لحاظ شود.

در نهایت شورا به تمام تغییر نام‌ها رای مثبت داد.