۰ نفر

در جمع خبرنگاران؛

واکنش رییس شورا به انتشار لیست املاک در اختیار غیرِ شهرداری/ در انتخابات شورا و ریاست جمهوری شرکت نمی‌کنم

۲۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۷
کد خبر: 475474
واکنش رییس شورا به انتشار لیست املاک در اختیار غیرِ شهرداری/ در انتخابات شورا و ریاست جمهوری شرکت نمی‌کنم

رئیس شورای شهر تهران گفت: شورا با افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی موافقت نکرد بهتر است شهرداری لحاف و تشک بندازد جلوی نهاد ریاست جمهوری و مطالبات خود را دریافت کنند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محسن هاشمی در حاشیه دویست و چهل و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز شورایاران منطقه ده  به صحن شورا آمدند و اعضا نظرات خود را درباره مشکلات منطقه گفتند، بعد از آن وارد دستور شدیم و آقای سالاری نطق مهمی درباره عدم تمرکز در تصمیم‌گیری در شهرداری داشتند که خیلی مهم است و باید به آن پرداخته شود چرا که می‌تواند برای شهرداری مفید باشد.

او ادامه داد: بعد از آن به دستور جلسه ورود کردیم و لایحه گردشگری مورد بررسی قرار گرفت. تعدادی از اعضا با توجه به اینکه متن لایحه دقیق و محکم نبود،‌ درخواست کردند به کمیسیون‌ها برگشت بخورد و دقیق‌تر شود تا تکلیف لایحه گردشگری در طرح تفصیلی روشن‌تر دیده شود و برگشت به کمیسیون رای آورد.

هاشمی با اشاره به لایحه دو فوریتی شهرداری تهران گفت: برای اینکه بتواند طلب‌های خود را وصول کند،‌ گاهی به ارائه تخفیف اقدام می‌کند و اینگونه مودیان را تشویق می‌کند که زودتر پول خود را پرداخت کنند. این موضوع در کمیسیون‌های مربوطه بررسی و رد شد چرا که معتقد بودند تخفیف‌ها قبلا داده شده و با توجه به تورم موجود در جامعه این حدس زده شد که لازم نیست تخفیف دهیم و اثرگذار نخواهد بود،‌ و در نهایت طرح شهرداری رد و اعضا لازم ندیدند که شهرداری مجددا تخفیف بدهد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: لایحه افزایش نرخ حمل‌و‌نقل نیز پس ار بحث در کمیسیون‌ها مطرح شد و به این نتیجه رسیدیم که این افزایش قیمت خیلی مشکلی را حل نمی‌کند چرا که این افزایش با نیاز مالی که داریم تطابق چندانی ندارد و شاید تنها 25 درصد از مشکلات حمل‌و‌نقل را حل کند. بهتر است شهرداری تلاش کند تا این پول را از محل مصوبات ستاد ملی کرونا تامین کند و از شهرداری خواستیم جدی‌تر پیگیر این مساله از سوی دولت باشند و حتی به شوخی گفتیم لحاف و تشک بندازند جلوی ریاست جمهوری و این پول را دریافت کنند.

او در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد شهرداری در این مساله موفق نیست و باید شهرداری را ملزم کنید گفت: این دفعه اول نیست که شهرداری ملزم شده و فکر می‌کنم مقداری تعارف دارند و باید محکم‌تر برخورد کنند و مقامات را ببیند و به این سادگی و تنها با حرف زدن و نامه‌نگاری فایده ندارد.

هاشمی افزود: همیشه این موضوع بوده و هر وقت می‌خواستیم بودجه‌ها را بگیریم استنکاف می‌شده و دائم یکی از حرف‌های ما این بوده و برای اینکه بودجه محقق شود نمایندگان مجلس و مقامات بالا را می‌دیدیم و نامه‌نگاری می‌کردیم و فشار می‌‌آوردیم تا بودجه ما محقق شود.

او در پاسخ به سوالی درباره انتشار لیست املاک در اختیار غیر شهرداری تهران گفت: لیست منتشر شده را ندیدم و نمی‌توانم نظری بدهم.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه درست است که در انتخابات شورای شهر شرکت نمی‌کنید گفت: بله گفتم شرکت نمی‌کنم، در انتخابات ریاست جمهوری هم شرکت نمی‌کنم.