۰ نفر

عضو شورای شهر تهران:

تعطیلات یک هفته‌ای فقط فراز و فرود در سیر اپیدمی ایجاد می‌کند/ انتقاد به اپیدمی گله‌ای

۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۲
کد خبر: 471709
تعطیلات یک هفته‌ای فقط فراز و فرود در سیر اپیدمی ایجاد می‌کند/ انتقاد به اپیدمی گله‌ای

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: چند اپیدمیولوژیست صحبت کردم و آنها معتقدند که تعطیلات یک هفته‌ای فقط فراز و فرود در سیر اپیدمی ایجاد می‌کند. باید به مسئولان گفت که اگر نمی‌توانند کار و تصمیم بهتری داشته باشید، همان اپیدمی گله‌ای را دنبال کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ دویست و چهلمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فرا رسیدن «روز تهران» مشکلات امروز پایتخت را ناشی از تصمیمات نادرست گذشته دانست و گفت: طرح انتقال پایتخت را پاک کردن صورت مساله است و  نمی توان شهری را با ۱۰ میلیون شهروند با مشکلات فراوان رها کرد و سخن از مسئولیت پذیری و اخلاق مداری گفت.

فرا رسیدن «روز تهران» بهانه‌ای شد تا محمد جواد حق‌شناس،رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نیز نطقی پیش از دستور قرائت کند.

او اظهار کرد: روز و هفته تهران باید  مردمی شود. اگر امروز یک نظر سنجی در مورد روز و هفته تهران از مردم شهر انجام شود خواهیم دید که طی چند سال گذشته در گرامی داشت روز تهران توجه چندانی به مشارکت و همراهی مردم نشده و برنامه ها رخنه چندانی در دل مردم نداشته است. گرامیداشت روزی بنام تهران بدون توجه و همکاری مردم و حاکمیت و قوای سه گانه لطفی نخواهد داشت و موفق نخواهد بود.

در ادامه 4 عضو شورا تذکراتی را مطرح کردند.

ناهید خداکرمی اعمال محدودیت یک هفته‌ای در تهران برای کنترل شیوع کرونا را ناکافی دانست.

او گفت: روز گذشته محدودیت یک هفته ای از سوی استانداری برای تهران صادر شد اما اتخاذ این محدودیت ها، نگرانی هایی را به همراه دارد و  سوال مطرح است که آیا با تعطیلی یک هفته ای می توان اپیدمی را کنترل کرد که جواب آن خیر است.

خداکرمی با بیان اینکه با چند اپیدمیولوژیست صحبت کردم و آنها معتقدند که تعطیلات یک هفته ای فقط فراز و فرود در سیر اپیدمی ایجاد می کند گفت: اگر نتوانیم این محدودیت ها را  درست کنترل کنیم بعد از آن باز هم شاهد اوج بیماری خواهیم بود  و باید به مسئولان گفت که اگر نمیتوانند کار و تصمیم  بهتری داشته باشید، همان اپیدمی گله ای را دنبال کنید.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهرات با بیان اینکه  وضعیت تهران قرمز است و 136 تهرانی روز گذشته از این بیماری فوت کردند ادامه داد: برای مهار شیوع کرونا لازم بود که به جای یک هفته، دو هفته تهران تعطیل شود.

خداکرمی با بیان اینکه  این در حالی است که اگر مسافرت ها محدود نشود  مجددا شاهد حرکت ویروس به سمت نقاط پاک کشور خواهیم بود افزود: درست است که احیای اقتصادی مهم است اما جان مردم مهمتر است.

افشین حبیب‌زاده نیز از بی توجهی شهرداری تهران در مرمت عمارت باغ وثوق الدوله انتقاد کرد.

او گفت: تاکنون درباره مرمت و استحکام بخشی عمارت هیچگونه اقدامی صورت نپذیرفته و بهره‌برداری از این بوستان، بدون توجه به زیباسازی نما، مرمت و استحکام بخشی بنا قابل تامل است.

محمود میرلوحی نیز بر لزوم قرار گیری همه دستگاه ها در مرحله هشدار درپی تشدید کرونا تاکید کرد و احمد مسجد جامعی نیز از از مشارکت مردم برای شناسایی و معرفی درختان شاخص محلات خبر داد.