۰ نفر

با موافقت اعضای شورای شهر:

شهرداری تهران مجاز به انتشار ٤هزار میلیارد تومان اوراق مالی شد

۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۴
کد خبر: 471618
شهرداری تهران مجاز به انتشار ٤هزار میلیارد تومان اوراق مالی شد

یک فوریت لایحه اصلاح بند (۱) تبصره چهارم (۴)مصوبه بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران و مجوز انتشار چهل هزار (۴۰/۰۰۰ ) میلیارد ریال اوراق مالی به منظور اجرای طرح‌های حمل و نقل عمومی شهر تهران مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ در جریان دویست و چهلمین جلسه شورای شهر تهران " یک فوریت لایحه  در خصوص « اصلاح بند (۱) تبصره چهارم (۴)مصوبه بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران و مجوز انتشار چهل هزار (۴۰/۰۰۰ ) میلیارد ریال اوراق مالی به منظور اجرای طرح های حمل و نقل عمومی شهر تهران " مورد بررسی قرار گرفت.

مناف هاشمی، معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک درباره یک فوریت این لایحه گفت: براساس بند "د" تبصره پنجم قانون بودجه سال ۹۹، مبلغ ۸هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و تلاش کردیم و با وزارت کشور به یک توافق اولیه رسیدم که سه هزار میلیارد آن برای شهرداری در نظر گرفته شود.

او اد امه داد: وزارت کشور یک قول نسبی دادند که ۴هزار میلیارد را به شهرداری تهران بدهند.اکنون روی عدد ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با وزارت کشور توافق داریم و به همین دلیل سقف ۴ هزار میلیارد را در این لایحه مطرح کردیم. از این میزان ۲هزار میلیارد برای زیرساخت و هزار میلیارد برای اورهال کردن واگن‌های مترو در نظر گرفته شده است چرا که عمر کاری ۴۲ رام قطار گذشته است و نیازمند اورهال است

معاون شهردار تهران گفت: هزار میلیارد تومان نیز برای اتوبوسرانی در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه گفت: اکنون ۶ماه از بودجه گذشته و مقداری دیر هم شده، اما چون وزارت کشور  آنرا تصویب نکرده، شهرداری مجبور شد الان این لایحه را ارائه دهد و فوریت آن بالا است تا بتوانند از الان تا آخر سال آنرا جذب کنند.

یک فوریت این لایحه با موافقت اکثریت اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.