۰ نفر

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد:

عملکرد ضعیف دو رییس جمهور در کمک به حمل و نقل عمومی

۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۵
کد خبر: 471416
عملکرد ضعیف دو رییس جمهور در کمک به حمل و نقل عمومی

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه محمود احمدی‌نژاد 2 میلیارد دلار پول مترو را نداد، گفت: ‌حسن روحانی نیز برای تأمین اتوبوس و واگن مترو فقط به صحبت در این زمینه اکتفا کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران درباره تأمین اتوبوس و واگن‌های جدید مترو برای پایتخت اظهار داشت: دولت در این زمینه تعلل انجام داده و نه فقط حسن روحانی بلکه این موضوع با بی‌توجهی محمود احمدی‌نژاد نیز همراه بود. 

وی افزود: احمدی‌نژاد 2 میلیارد دلار پول مترو را نداد و حسن روحانی نیز تاکنون برای تأمین اتوبوس و واگن مترو فقط صحبت کرده و مصوبه‌های لازم را اجرایی نکرده است. 

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: براساس مصوبه شورای اقتصاد، باید 19 هزار دستگاه اتوبوس برای کلان‌شهرهای کشور تأمین می‌شد که یک‌سوم آن مربوط به تهران بوده است ولی متأسفانه تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده، و نه تنها 19 هزار بلکه 19 اتوبوس جدید هم راهی شهرها نشده است. 

میرلوحی تصریح  کرد: در اوایل  برجام، این امکان برای دولت وجود داشت که در جهت تأمین اتوبوس و واگن‌های مترو اقدام کند، ولی این موضوع با تأخیر همراه شد و همت کافی در این زمینه وجود نداشت که پس از خروج امریکا از برجام شرایط سخت‌تر شد. 

وی افزود: 630 واگن که مناقصه آن از قبل انجام شده و ما پیگیری‌های لازم را انجام دادیم در عمل محقق نشده که گرفتاری‌های ناشی از برجام،‌تحریم‌ها و عدم همکاری بانک ها سبب بروز مشکل در تأمین اتوبوس و واگن مترو بوده است. 

وی بیان داشت:‌در حال حاضر پایتخت 1300 واگن مترو دارد که برخی از واگن‌ها 25 سال است که فعالیت می‌کنند که به لحاظ ایمنی ممکن است استفاده از آنها مشکل ایجاد کند و انتظارات مردم در جهت تأمین واگن‌های جدید به جا است. 

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: عمر اتوبوس‌های پایتخت نیز از ۱۱ تا ۱۲ سال می‌گذرد و این اتوبوس‌ها در تشدید آلودگی هوا نقش بسیاری دارند. البته امسال یک‌هزار دستگاه اتوبوس بازسازی و نوسازی می‌شود ولی به هر حال نمی‌توان آنها را جایگزین مناسب اتوبوس‌های سالم و نو دانست. 

وی گفت: در زمینه ‌ساخت اتوبوس، واگن مترو و حتی تأمین تاکسی‌های نو متأسفانه اقدامات جدی‌ای انجام نگرفته و به نوعی کار بر روی زمین مانده است. امیدوارم گره‌ها در این زمینه باز شود و چین و روسیه نیز اقدامات مؤثری جهت همکاری در این زمینه انجام دهند. 

میرلوحی بیان داشت: ‌طرح ساخت واگن ملی آغاز شده و امیدوارم ۱۰۰ دستگاه واگن جدید در طول امسال با همت شرکت واگن‌سازی مترو در مسیر خدمت برای مردم قرار گیرد.

این عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: از دولت گله داریم که چرا همان اوایل برجام که گشایشی رخ داد، اقدامی برای تأمین اتوبوس و مترو برای کلان‌شهرها به ویژه تهران انجام نداده‌اند. تکلیف 630 دستگاه واگن هم مشخص نیست و این موضوع بین زمین و هوا مانده است.