۰ نفر

در گفت و گو با اقتصادآنلاین پاسخ داده شد:

چرا پروانه ساخت پلاسکو صادر نمی‌شود؟/ معاون حناچی: پلاسکو دفتر فروش است، بنیاد مجوز تجاری می‌خواهد!

۲۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۴۹
کد خبر: 468103
چرا پروانه ساخت پلاسکو صادر نمی‌شود؟/ معاون حناچی: پلاسکو دفتر فروش است، بنیاد مجوز تجاری می‌خواهد!

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: پروانه پلاسکو باید بر مبنای کاربری دفتر فروش باشد اما بنیاد مستضعفان می‌خواهد مجوز کاربری تجاری بگیرد.

 اقتصاد آنلاین-فائزه مومنی؛ ساختمان پلاسکوی جدید به سرعت در حال ساخت است اما هنوز پروانه ساخت آن صادر نشده است. در اظهارنظرهای متعددی از شهردار منطقه 12 و معاون شهرسازی و معماری شهردار، خبر از صدور آن طی ماه‌ها و هفته‌های گذشته داده شد اما باز هم پروانه‌ای صادر نشد.

عبدالرضا گلپایگانی در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصاد آنلاین مبنی بر اینکه چرا پروانه ساخت پلاسکو صادر نمی‌شود، گفت: موضوع حقوق مکتسبه پلاسکو پیچیده است و در صحبت‌های گذشته هم اعلام کرد که موضوع ساختمان سازی پلاسکور را از صدور پروانه باید جدا کرد.

او ادامه داد:  طبقه اول پلاسکوی سابق یک بانک بوده است. از نظر ما اگر امروز کسی بخواهد پروانه بگیرد آن را تجاری حساب می‌کنیم اما چون از سال 1346 بانک‌ها دولتی بودند آن‌ها را در رده اداریدولتی حساب کرده و حقوق مکتسبه آن اداریدولتی می‌شود نه تجاری.

 معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اضافه کرد: به بنیاد مستضعفان اعلام کردیم اگر پروانه بدهیم، اداری_دولتی می‌دهیم نه تجاری اما قبول نمی‌کنند. آن قسمت‌هایی هم که دوخت و دوز انجام می‌شده و فروش هم داشتند، از نظر ما کارگاهی یا دفتر فروش هستند نه تجاری.

گلپایگانی با بیان اینکه بین تجاری و دفتر فروش اختلاف قیمت وجود دارد و ما باید  از حق و حقوق قانونی شهرداری  پاسداری کنیم، تاکید کرد: اما بنیاد مستضعفان اصرار دارد که باید پروانه تجاری صادر شود و بر روی این موضوع اختلاف نظر داریم.