۰ نفر

استاندار تهران؛

۵۶درصد مرگ و میر تهران ناشی از بیماری‌های قلبی است

۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۹:۴۸
کد خبر: 467562
۵۶درصد مرگ و میر تهران ناشی از بیماری‌های قلبی است

استاندار تهران گفت: ۵۶ درصد مرگ و میر استان تهران ناشی از بیماری‌های قلبی و عروق است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، انوشیروان محسنی بندپی عصر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه عوامل محیطی در کسب بیماری‌ها اهمیت زیادی دارند، اظهار داشت: با توجه به یافته‌های دانشمندان میزان انتقال بیماری‌ها از طریق عوامل ارثی هر چه زیاد باشد باز هم اگر عوامل محیطی کنترل می‌شوند می‌توانند عوامل ارثی را کاهش دهند.

محسنی بندپی با بیان اینکه در غربالگری ژنتیکی ازدواج نیز زمینه کاهش معلولیت زایی فراهم شده است، گفت: بسیاری از موارد و بیماری‌ها مثل ناراحتی‌های گوارشی با مدیریت عوامل محیطی مثل تغذیه قابل پیشگیری و کنترل هستند.

استاندار تهران بیان داشت: ۵۶ درصد مرگ و میرها در استان تهران ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است که با تحرک و ورزش قابل مدیریت می‌باشند و ۲۰ درصد نیز مربوط به سوانح و حوادث، ۱۰ درصد ناشی از سرطان‌ها، ۱۰ درصد مربوط به بیماری‌های تنفسی و سایر عوامل نیز ۴ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در ادامه از اجرای طرحی به عنوان «طرح کوچ» خبر داد و بیان داشت: با توجه به اولویت سلامت اقدام فرابخشی ضروری است که همه دستگاه‌ها همکاری و هم افزایی لازم را به عمل آورند و باید برای توسعه و افزایش فعالیت‌های ورزشی میان دانش آموزان در مدارس استان تهران وسایل ورزشی توسعه یابد و بخشی از کمک‌های مومنانه به اقلام ورزشی اختصاص پیدا کند.