۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افتتاح ایستگاه مهدیه خط۷ مترو، اوایل هفته آتی/ اوضاع تخصیص بودجه مترو؟

۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۰۰
کد خبر: 467278
 افتتاح ایستگاه مهدیه خط۷ مترو، اوایل هفته آتی/ اوضاع تخصیص بودجه مترو؟

مدیرعامل متروی تهران از افتتاح ایستگاه مهدیه در خط 7 متروی تهران خبر داد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ چندی پیش علی امام مدیر عامل متروی تهران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین گفت که؛  برای ساخت 12 ایستگاه در خطوط 3، 6و 7 تا پایان سال، صرفا اوراق مشارکت کفایت نمی‌کند، امسال در بودجه 2 هزار و 800 میلیارد تومان برای مترو دیده شده است و حداقل باید 50 درصد آن محقق شود تا بتوانیم کار ساخت 12 ایستگاه را به پایان برسانیم.

عبدالحمید امامی، معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران در واکنش به این موضوع به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت:درآمدهایمان حداقلی است و فقط می‌‌توانیم صرف نگهداشت شهر و حقوق کنیم، بودجه‌ای برای پروژه‌های عمرانی نداریم.

او درباره تخصیص بودجه به مترو اظهار کرد: فقط می‌توانیم بخشی از بودجه مترو را تامین کنیم، وقتی درآمدی نداریم، قول تخصیص بودجه نمی‌دهیم.

مدیرعامل متروی تهران نیز در واکنش به اظهارات معاون مالی و اقتصادی شهرداری در گفت و گویی دیگر با خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: ما هیچ وقت توقع تخصیص صدردصدی نداشتیم، همین که 50 درصد بودجه هم تخصیص پیدا کند، کمک‌کنده خواهد بود.

او ادامه داد: ما مدام هشدار می‌دهیم که اگر بودجه نداشته باشیم، ادامه راه امکان‌پذیر نیست. معاونت مالی هم از وضعیت بد درآمدی می‌گوید و اینکه اگر امکان تامین باشد، تخصیص می‌دهند.

امام با بیان اینکه در حال حاضر با تزریق پول اوراق مشارکت در حال پیشرفت هستیم، گفت: اوایل هفته آینده و پیش از اتمام شهریور ماه، ایستگاه اصلی مهدیه در خط7 به بهره‌برداری خواهد رسید. پیش از آن ایستگاه مهدیه در خط 3 به بهره‌برداری رسیده بود.