۰ نفر

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر:

۶ هزار دستفروش تهرانی جا نمایی شدند

۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۱۰
کد خبر: 467133
 ۶ هزار دستفروش تهرانی جا نمایی شدند

مدیرعامل شرکت ساماندهی و مشاغل شهر از ساماندهی ۶هزار دستفروش در تهران خبر داد و گفت: رویکرد ما حمایت از دستفروشان به گونه‌ای است که فعالیتشان را بدون آسیب به حقوق شهروندان ادامه دهند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ سید علی مفاخریان شب گذشته در برنامه تهران۲۰، با بیان این که تا کنون ۶ هزار دستفروش در تهران شناسایی و جانمایی شده‌اند، گفت: در مجموع اطلاعات ۱۰ هزار نفر در سامانه مربوط ثبت شده است که بخش عمده افراد احراز هویت و در ۴۰ بازار محلی ایجاد شده جانمایی شدند.

وی افزود: سامانه‌ای به اسم سامان بازار و به آدرسhttp://Samanbazar.tehran.ir را فعال کردیم و کسانی که بخواهند از دستفروشی کسب درآمد کنند باید اطلاعات خود را در این سامانه فعال می‌کنند.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر در ادامه عنوان کرد: فهرستی از دستفروشان فعال در پایتخت وجود دارد امااطلاعات آن غیر قابل اعتماد است چراکه افراد نگران ارائه اطلاعات کسب و کار خود به مجموعه‌های مدیریت شهری هستند، بنابراین باید در ابتدا اعتمادسازی انجام شود.

مفاخریان با بیان این که دو گروه دستفروشی و بساط گستری در پایتخت وجود دارد،گفت: کسانی که با خرد فروشی قصد امرار معاش دارند و افرادی که سازمان‌یافته و سودجو هستند.

وی تصریح کرد: در دو سال گذشته ، پس از مصوبه مرتبط ،در این زمینه مطالعات خوبی انجام شده و کار دستورالعمل‌های اجرایی در کمیته‌های مربوطه در حال بررسی است.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با تاکید بر اینکه شهرداری تنها یکی از دستگاههای مخاطب این مصوبه است، گفت: دستگاه‌های مختلفی درباره این مصوبه وظایفی را بر عهده دارند. اداره صنعت و معدن، تعزیرات، پلیس و ... باید در اجرایی شدن این مصوبه کمک کنند.

مفاخریان در پایان تاکید کرد: مشاغل سیار و بی کانون، صنف و اتحادیه ندارند که از آن‌ها حمایت کند. ما این کار را انجام می‌دهیم تا این افراد ساماندهی شوند و کسب و کارشان در نقاط مجاز ادامه داشته باشد.