۰ نفر

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد:

عدم اجرای آراء ماده ۱۰۰ یکی از مشکلات در شهرداری

۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۰۵
کد خبر: 466938
عدم اجرای آراء ماده ۱۰۰ یکی از مشکلات در شهرداری

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران عدم اجرای آراء ماده ۱۰۰ یکی از مشکلات در شهرداری عنوان کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، زهرا نژادبهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران  در پاسخ به سوالی در خصوص تشکیل پرونده ۵ هزار صفحه‌ای از حادثه کلینیک سینا مهر و صحبت‌های بازپرس مبنی بر متهم بودن افرادی در این پرونده که اظهارنظرها و مصاحبه‌هایی داشته‌اند، اظهار کرد: ما چیزی مبنی بر این مساله دریافت نکردیم و نه از ما مطلبی پرسش شده است و هرچه گفتیم در راستای نمایندگی‌مان بوده است. 

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که وضعیت پرونده کلینیک سینامهر اکنون در چه مرحله‌ای است؟ گفت: تمام مدارک را در اختیار گذاشتیم و دادستانی به مساله ورود کرده است و گزارشی که تهیه شد، نیز در اختیار آنها قرار داده شده است و اینکه اکنون در چه مرحله ای قرار دارد را خبر ندارم، اما آن قسمتی که به ما مربوط است را انجام دادیم و در اختیار مراجع گذاشتیم. 

نژادبهرام در پاسخ به این سوال که پس از حادثه کلینیک سینامهر تغییر قابل توجهی در رویکرد شهرداری بر نظارت و بازرسی از چنین مراکزی در سطح شهر و جلوگیری از وقوع حادثه مشابه رخ داده است یا خیر گفت: شهرداری تغییراتی را منظور کرده است. این دست از موارد از گذشته بوده و اکنون نیز در حال اجرا است، اما بحث اصلی عدم اجرای آراء ماده ۱۰۰ است که یکی از مشکلات ما بود که این مساله به درمانی بودن این قبیل مراکز باز می گردد. 

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: از آنجایی که این مراکز درمانی هستند، اصلا به آنها ورود نکردند، چرا که در حال ارائه خدمات درمانی هستند و این از نظر ما اشکال داشت.

او ادامه داد: اگر ساختمانی به هر دلیلی حکم ماده ۱۰۰ دریافت می کرده، باید این حکم اجرا می‌شد، اما این بخش مربوط به شهرداری است، در قسمت دیگر که مجوزها چه از نظر نیروی کار و چه از نظر کاری که در این محل انجام می شده، ما منتظر چگونگی مطالعات دیگر نهادهای دخیل در این امر هستیم. ما سهم خودمان را انجام دادیم و اشکالات کار را می‌دانیم کجاست و به رغم تمام مسائلی که وجود دارد، باید آراء ماده ۱۰۰ به ویژه برای اماکنی با کاربری‌های خاص و ویژه انجام شود. 

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: لیست ساختمان‌های ناایمن پایتخت پس از این حادثه منتشر شد، که این اقدام خوبی است و یکی از خروجی‌های مهم بعد از حادثه سینا مهر است. با توجه به اینکه ظرفیت های قانونی ما فعلا کافی نیست، از ظرفیت های اطلاع رسانی استفاده کردیم و این یکی از اتفاقات خوبی بود که پس از این اتفاق رخ داد.