۰ نفر

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:

آخرین وضعیت لایحه تغییر ساختار شهرداری تهران تشریح شد

۲۱ شهریور ۱۳۹۹، ۲۳:۲۲
کد خبر: 466227
آخرین وضعیت لایحه تغییر ساختار شهرداری تهران تشریح شد

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران آخرین وضعیت لایحه تغییر ساختار شهرداری تهران را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حسن رسولی درباره سرانجام لایحه ساختار شهرداری تهران اظهار کرد: موضوع اصلاح ساختار شهرداری و سازمانها و شرکتهای تابعه یک بحث طولانی و عمیق از لحاظ اهمیت محتوایی و تأثیری است که در شکل‌دهی به سازمان و مدیریت شهرداری دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه طی سالهای گذشته علیرغم اسناد بالادستی این مهم صورت نگرفته و دلیلش این است که اصلاح ساختار شهرداری یک موضوع بنیادین، فرابخشی و فراکمیسیونی است و قصد دارد نحوه سازماندهی شهرداری را از حیث، حد و اندازه، تعداد معاونتها، تعداد ادارات کل، سازمانها شرکتها، نظامات مالی و محاسباتی، نحوه انتخاب ارکان اعم از اعضای شورای سازمان یا شرکت را تعیین تکلیف کند. 

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بر خلاف سایر طرحها و لوایح قابل بررسی در شورای شهر، این لایحه همه مأموریت‌های شش‌گانه شهرداری را در برمی‌گیرد و طبعاً همه کمیسیونهای شورای شهر روی آن حساس هستند، تصریح کرد: موضوع مربوط به شرکتها و سازمانها را تقریباً از لحاظ چارچوب نهایی و مصوبات شورای شهر و هیئت تطبیق را اخذ کرده‌ایم. در بحث ضوابط تشکیلاتی نیز مصوبه شورای شهر و تأیید وزارت کشور و همچنین سازمان امور استخدامی را داریم. 

وی افزود: لایحه‌ای که شهردار تهران ارائه کرده در چند نوبت بین کمیسیون برنامه و بودجه و دیگر کمیسیون های مختلف رفت و برگشت داشته و در آخرین جلسه غیر رسمی که داشتیم کلیات کمیسیون برنامه و بودجه به تصویب رسید. هیئت رئیسه شورای شهر با هدف حداکثر سازی همراهی همه اعضا در چارچوب ضوابطی که شورا مصوب کرده، کمیسیون برنامه و بودجه را موظف کرد تا رایزنی بیشتری با کمیسیون ها داشته باشد و در صحن شورا حداکثر توافق را داشته باشیم. 

رسولی با اشاره به اینکه بنده به نمایندگی از کمیسیون برنامه و بودجه برای چندمین بار با همکارانم به صورتی فردی و همچنین با کمیسیونها در حال رایزنی هستم، خاطرنشان کرد: در جلسه قبلی هیئت رئیسه مصوب شد که این لایحه برای ارائه در صحن شورا در نوبت قرار بگیرد بنابراین به‌زودی بررسی آن در صحن شورا انجام خواهد شد.