۰ نفر

امروز منتشر شد:

توضیحات سازمان بوستان‌ها درباره قطع درختان خیابان ولیعصر

۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۵۲
کد خبر: 465823
توضیحات سازمان بوستان‌ها درباره قطع درختان خیابان ولیعصر

در روزهای گذشته تصاویری از قطع درختان چنار خیابان ولی‌عصر در محدوده پارک ملت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد اما آنطور که مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران می‌گوید این درختان قطع نشدند بلکه به دلیل خشک بودن با مجوز، سربرداری شده است تا از سقوط آن‌ها جلوگیری شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، علی‌محمد مختاری،مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران، درباره جزئیات این اتفاق گفت: قطعا خیابان ولی‌عصر از زیباترین و قدیمی‌ترین خیابان‌های تهران است که دلیل این زیبایی هم قطعا درختان چناری است که در دو طرف آن کاشته شده است به طوریکه این خیابان توریستی به دلیل همین درختان به عنوان میراث طبیعی به ثبت رسیده است از همین رو حفاظت از درختان این خیابان همواره از اولویت‌های شهرداری بوده است.

او افزود: تصاویری هم که از درختان در خیابان ولی‌عصر، در محدوده پارک ملت منتشر شده است، درختانی بودند که خشک شده بودند و امکان سقوط و آسیب به شهروندان وجود داشت با این حال این درختان قطع نشدند بلکه با مجوز از کمیسیون ماده هفت در منطقه ۳ سربرداری شده. باید چهار تا پنج ماه صبر کرد تا مشخص شود آیا این درختان دوباره سبز می‌شوند یا خیر .

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران بیان کرد: با نظر کارشناسان و استادان دانشگاه مشخص شد عواملی مانند تغییر اقلیم، افزایش دما، آلودگی هوا و وجود ریزگردها که منافذ برگ‌ها را مسدود کرده و مانع تغدیه گیاه میشود و همچنین فاصله نامناسب کاشت سبب شده تا صدماتی به این درختان وارد شود و تعدادی از این درختان به دلایل گفته شده و همچنین آفات گیاهی دچار آسیب‌های شوند.

مختاری بیان کرد: این درختان خشک ممکن است به دلیل سقوط ناگهانی صدمات مالی و جانی را به شهروندان وارد کند که در صورت بروز چنین شرایطی در گام نخست دلایل خشکی درخت مورد بررسی قرار می‌گیرد و در گام بعد در صورت خشک بودن درختان اگر کوتاهی صورت گرفته باشد با پیمانکاران برخورد قانونی انجام شده و اگر هم بر اثر بروز آفات خشک شده باشند به جای آن درخت در همان نقطه از همان نوع درخت کاشته می‌شود.

او گفت: درختان خشک با محوز کمیسیون ماده هفت در مناطق حذف می‌شوند جایگزین هم در همان محل کاشته می‌شود. در سه سال گذشته در خیابان ولی عصر بیش از سه هزار و ۳۰۰ اصله درخت با محیط بن بالای ۵۰ و قدمت ۱۰ تا ۱۵ سال کاشته شده و امسال هم ۵۰۰ اصله درخت چنار حدفاصل منیریه تا راه‌آهن کاشته می‌شود. پایش انجام شده روی درختان کاشته شده هم نشان می‌دهد وضعیت این درختان تازه خوب است و رشد مناسبی دارد.