۰ نفر

رییس پلیس راهور تهران در گفت و گو با اقتصادآنلاین:

برای مدیریت تردد در پاییز تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم/ تعداد دوربین‌ها، بسیار کم‌تر از نیاز

۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۲۵
کد خبر: 465725
برای مدیریت تردد در پاییز تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم/ تعداد دوربین‌ها، بسیار کم‌تر از نیاز

رییس پلیس راهور تهران گفت: اگر نظر پلیس محور باشد و شرایط کرونایی‌ را در نظر نگیریم برگشت به همان شرایط قبلی طرح ترافیک مدنظر است اما چون شرایط کرونایی است تابع نظر ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

اقتصاد آنلاین-فائزه مومنی؛ محمد حسین حمیدی در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت ترافیکی تهران و تشریح اقدامات برای پاییز به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت:بعد از این که ساعت طرح ترافیک به دلیل شرایط کرونایی کاهش یافت مقداری زمان پیک ترافیک متفاوت شد. ما برای اینکه بتوانیم جلوی شیوع کرونا را بگیریم باید همه جوانب را در نظر بگیریم.

او ادامه داد: یکی از مصادیقی که برای آن اهتمام وجود دارد این است که برای حمل و نقل به مترو و اتوبوسرانی فشار کمتری بیاید لذا بخشی از ساعات طرح ترافیک را کاهش دادند تا تردد مردم با وسایل نقلیه شخصی موجب کاهش سفر در وسیله حمل و نقل عمومی شود که همینطور هم شد.

رییس پلیس راهور با بیان اینکه شش ماهه دوم سال معمولا پر ترددتر و آلودگی هوا هم بیشتر است، اظهار کرد: ما منتظر تصمیم ستاد مقابله با کرونا هستیم یعنی شرایط پیشرو را میزان شیوع بیماری کرونا و حاشیه‌های آن می‌تواند رقم بزند. اگر بخواهد مطابق نظر پلیس باشد و شرایط کرونایی را در نظر نگیریم، برگشت به همان شرایط قبلی طرح ترافیک مدنظر است که ترددها را در هسته مرکزی به حداقل رسانده و منظم کند.

حمیدی گفت که؛ اما چون شرایط کرونایی است باید ببینیم طرح ترافیک چه مشکلی برایمان درست می‌کند.ما آمادگی حداکثر همکاری را برای افزایش یا کاهش ساعات طرح ترافیک در روزهای پاییزی را داریم.

رییس پلیس راهور همچنین در پاسخ به پرسشی درباره میزان نیاز به دوربین در سطح شهر نیز گفت: نیازی که پلیس به دوربین‌ها در سطح شهر تهران برای کنترل تمام ترددها دارد خیلی بیشتر از مقداری است که در حال حاضر وجود دارد و استفاده می‌شود.

او تاکید کرد: منتظریم ببینیم شرایط مالی و بودجه‌ای شهرداری به کجا می‌رسد تا بتوانیم جریان ترافیک را در همه شهر با کنترل صدردصدی و نظارت‌های غیر حضوری مدیریت کنیم.