۰ نفر

در صحن شورا مطرح شد؛

هاشمی خطاب به شهردار؛ پروژه‌های عمرانی نیمه تمام را تکمیل کنید

۴ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۵۷
کد خبر: 462376
هاشمی خطاب به شهردار؛ پروژه‌های عمرانی نیمه تمام را تکمیل کنید

رییس شورای شهر تهران گفت: باید پروژه هایی که در اولویت مردم قرار دارد اجرا شود و تا می‌توانیم در سال پایانی شورا مشکلات مردم را برطرف کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن هاشمی درجریان دویست و سی و سومین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود گفت: امروز 1400 سال از حکومت بنی امیه می‌گذرد. این خاندان 90 سال در زمان اسلام حکومت کرده است، اما در مقابل امیرمومنان و فرزندانشان کمتر از 6 سال حکومت را در دست داشتند‌ و امروز می بینیم که کمتر نامی از امویان حتی میان اهل سنت گفته می‌شود.

رئیس شورای شهر ادامه داد: در مقابل آوازه عدالت،‌ انسانیت،‌ شجاعت و وفاداری حسین بن علی در سراسر جهان طنین افکن است.  مشخص است که رمز ماندگاری تفاوت حکومت بر قلب‌ها توسط حسین علیه السلام و حکومت با زر و زور و تزویر توسط امویان است.

هاشمی در ادامه با اشاره به هفته دولت گفت: در هفته دولت قرار داریم و همانگونه که رهبر انقلاب در دیدار با هیات دولت تصریح کردند، باید ‌در عین شنیدن صدای منتقدان و نگاه ویژه به زخم‌ها  و کمبودها ایشان می‌گویند شرایط خاص کشور را نیز در نظر بگیریم،‌ چرا که همزمان با جنگ اقتصادی روبرو هستیم که دولت ترامپ علیه ایران به پا کرده است،‌ با چالش کرونا و بحران کاهش قیمت نفت و فروش نفت نیز روبرو هستیم و بهتر است که با یک نقد سازنده در پی بهبود عملکرد دولت باشیم و نباید  نقدها در این سال اخر به تخریب عملکرد و تضعیف دستگاه دولت منجر شود.

او افزود: مدیریت شهری نیز مانند دولت در سال پایانی قرار دارد و با چالش ها و مشکلات متعددی نیز روبرو هستیم و همان مسائلی که دولت با آن مواجه است را ما نیز در شهر با آن مواجه هستیم.

هاشمی تاکید کرد: نباید شاهد ناهماهنگی‌ها و تصمیم‌های بی مورد باشیم و همچنین تعامل بیشتر میان دولت و شهرداری وجود داشته باشد.

رئیس شورای شهر گفت: باید پروژه هایی که در اولویت مردم قرار دارد اجرا شود و تا می‌توانیم در سال پایانی شورا مشکلات مردم را برطرف کنیم

هاشمی در ادامه گفت: لازم است اشاره‌ای نیز به دستاورد بزرگ کشورمان در شکست بزرگ و بی سابقه سیاست خارجی امریکا داشته باشیم اما متاسفانه به دلیل درگیری سیاسی و آشفتگی روانی ناشی از شرایط سخت اقتصادی به خوبی مورد توجه واقع نمی‌شود. چنین امری در سازمان ملل بی سابقه است و نیاز است تا به آن توجه بیشتری شود.