۰ نفر

در تذکرات اعضای شورا مطرح شد؛

ضرورت رسیدگی به وضعیت پل‌های عابرپیاده/ کم کاری شهروند در فروش اینترنتی

۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۱۸
کد خبر: 461948
ضرورت رسیدگی به وضعیت پل‌های عابرپیاده/ کم کاری شهروند در فروش اینترنتی

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درباره ضرورت رسیدگی به وضعیت پل های عابر پیاده به واسطه وجود تابلوهای تبلیغاتی در اطراف آن، گفت: وضعیت این پلها به گونه‌ای است که برخی از آن به تونل وحشت تعبیر می‌کنند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ علی اعطا روز یکشنبه در دویست و بیست و دومین جلسه شورا ابراز امیدوار کرد که شورای شهر تهران در انجام وظایف خود در سال چهارم نیز با موفقیت عمل کند. وی ایام دهه محرم را نیز تسلیت گفت.

اعطا با بیان اینکه سه نکته را در این تذکر عنوان خواهم کرد، اظهار داشت: در رابطه با پل های عابر پیاده باید گفت که به واسطه وجود تابلوهای تبلیغاتی در دو طرف آن، پل‌ها نا امن هستند.

وی افزود : حل موضوع  ناامنى پل ها مطالبه جدی شهروندان است و برخی از این پل ها به تونل وحشت تعبیر می کنند.

 سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهروندان معتقدند که این پل‌ها امن نیستند و امکان آزار و مسائل مختلف در آن وجود دارد .

به گفته اعطا ضرورت دارد شهرداری تهران از وضعیت پل‌ها و ضوابط حاکم بر آن ها و تعداد آنها در مناطق گزارش دقیقی را به شورای شهر ارایه کند تا بر اساس این گزارش موضوع را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: نتیجه اقدامات ما باید در جهت رضایتمندی شهروندان و به ویژه بانوان باشد .

 وی در ادامه با اشاره به تودیع و معارفه مدیر مسئول روزنامه همشهری ادامه داد: شاهد تلاش و زحمات و دغدغه های  مهران کرمی، مدیر مسئول پیشین روزنامه همشهری بودیم و همچنین به خانم نیلوفر قدیری مدیرمسئول جدید تبریک می‌گوییم.

اعطا گفت: انتصاب ایشان به عنوان مدیر مسئول از حیث توجه به مدیریت بانوان نیز جای تقدیر دارد.

 عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه یادآور شد: طبق وعده‌ای که داده بودیم از امروز پخش زنده صحن شورااز طریق صفحه اول برخی خبرگزاری ها و سایت شورای شهر آغاز شده است و این کار را توسعه خواهیم داد .

 لزوم توجه به بهبود ارائه فروش الکترونیکی و غیر حضوری در فروشگاه شهروند

در ادامه مجید فراهانی؛ رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: شیوع همه گیری ویروس کرونا به عنوان یک تهدید سلامت آحاد شهروندان، لزوم تغییر در روند سنتی ارائه خدمات شهرداری ها، سازمان ها، شرکت ها و موسسات وابسته را بیش از پیش عیان کرد. 

او افزود: بدون شک اگر شهرداری ها هوشمند سازی خدمات و تعاملات مالی و صدور مجوز را به بهانه های مختلف نادیده نمی گرفتند این روزها نه تنها تحقق منابع و درآمدها چالش عمده مدیریت شهری نبود،بلکه با استفاده از فرصت فراهم شده در ارائه خدمات غیر حضوری، هوشمند و الکترونیکی می توانستند رضایت شهروندان را در سایه ارائه خدمات پایدار،بدون نیاز به مراجعه جلب کند. 

فراهانی تصریح کرد: در حالی که ارائه خدمات فروشگاه‌های اینترنتی به علت نیاز به رعایت فاصله گذاری اجتماعی در این شرایط مورد اقبال عموم قرار گرفته است اما فروشگاه شهروند با ظرفیت بالای نیروی انسانی و فروشگاهی از گوی رقابت بسیار عقب مانده اند!

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: این دردی است که سایر فروشگاهها و مراکز ارائه خدمات وابسته به بخش عمومی نیز گرفتار آن هستند، ظاهراً مدیریت تصدی گرا، غیر اقتصادی و خرید تضمینی در سایه کالابرگ های عرضه شده به کارکنان این فروشگاهها را از تلاش برای رقابت و کسب سهم بازار بیشتر و جلب رضایت مشتریان بی نیاز کرده است.

او ادامه داد: متاسفانه ظرفیت ارائه فروش الکترونیکی و غیر حضوری در فروشگاه شهروند به صورت جدی مورد توجه قرار نگرفته است و درگاه فروشگاه الکترونیک این مراکز به صورت ابتدایی طراحی و مدیریت می شود به ویژه اگر سری به فروشگاه مجازی شهروند بزنید با سایتی شلوغ، ضعیف ، که قالب کالاهای آن با پیام  “تمام شد” به مشتریان عرضه شده مواجه می‌شوید.

فراهانی تاکید کرد: ارائه خدمات و محصولات از طریق درگاههای فروش الکترونیکی و غیر حضوری فروشگاه شهروند ،با صرفه اقتصادی و کیفیت مطلوب حق شهروندان عزیزی است که برای صیانت از سلامت خویش و حفظ فاصله اجتماعی تمایل دارند تا خریدشان را به صورت غیر حضوری و الکترونیکی انجام دهند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: با عنایت به اهمیت این مسئله اینجانب به عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند 3 ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور،درباره « لزوم توجه به بهبود ارائه فروش الکترونیکی و غیر حضوری در فروشگاه شهروند » به شهرداری تهران تذکر می دهم،و انتظار دارم با استفاده از ظرفیت عرضه بر بستر کسب و کارهای نوپای موفق زمینه عرضه و ارائه کالاهای فروشگاه شهروند بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.