۰ نفر

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصاد‌آنلاین:

ایجاد مرکز شستشوی بیماران عفونی در بهشت زهرا/ پروژه‌ای را به دلیل مشکلات مالی متوقف نکردیم

۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۲۳
کد خبر: 460703
ایجاد مرکز شستشوی بیماران عفونی در بهشت زهرا/ پروژه‌ای را به دلیل مشکلات مالی متوقف نکردیم

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: پروژه‌های بسیار مهمی که طراحی آن انجام شده و از هفته آینده اقدامات عملیاتی آن آغاز می‌شود، احداث مرکز شستشوی اموات برای بیماران عفونی است.

اقتصاد آنلاین-فائزه مومنی؛ صفا صبوری در پاسخ به پرسشی درباره میزان بودجه عمرانی تخصیص پیدا کرده از ابتدای سال به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: فعلا عدد دقیق را در ذهنم ندارم اما پروژه‌ای نداشتیم که به دلیل نبودن منابع، متوقف شده باشد، ممکن است نقدینگی کم باشد اما توانستیم از طریق املاک کار را جلو ببریم و معاونت مالی و اقتصادی همراهی کرده است.

او ادامه داد: برای برخی از فعالیت‌های عمرانی همچون آسفالت معابر و تامین قیر و یا حفاظت شهر در برابر سیل احتمالی، به هر نحوی که باشد، بودجه تامین می‌کنیم زیرا با امنیت شهروندان این موضوعات سر و کار دارند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی درباره تعدادی از پروژه‌های اولویت‌دار معاونت فنی و عمران اظهار کرد: یکی از پروژه‌های بسیار مهمی که طراحی آن انجام شده و از هفته آینده اقدامات عملیاتی آن آغاز می‌شود، احداث مرکز شستشوی اموات برای بیماران عفونی است.

صبوری اضافه کرد: نحوه شستشوی فوت‌شدگان بر اثر بیماری عفونی باید پروتکل خاصی داشته باشد و در عین حال به کارمندان بخش غسال‌خانه نیز آسیبی نزند، به همین دلیل حتی بعد از پایان شیوع کرونا، نیاز به مرکزی جداگانه برای شستشوی بیماران عفونی به شدت در بهشت زهرا احساس می‌شود و در این زمینه فعلا مشکل داریم.

او با اشاره به بهسازی لرزه‌ای 5 پل سواره رو، تاکید کرد: بزرگراه رستگار محله مشیریه را به دو قسمت تقسیم کرده و بنا داریم با احداث زیرگذری، ارتباط این دو قسمت را برای رفاه حال مردم بار دیگر برقرار کنیم. همچنین کار مشابهی در منطقه هشت با پوشاندن بزرگراه امام علی برای اتصال محله نصف شده سبلان انجام خواهد شد و بر روی پل ایجاد شده، فضای سبز و یا برخی غرف دیده خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران همچنین از ایجاد پلی بر روی بزرگراه شهید باقری خبر داد و گفت این پل، فرجام را به سمت غرب و شرق متصل خواهد کرد تا از بار ترافیکی بزرگراه کاسته شود.