۰ نفر

در گفت و گو با اقتصاد آنلاین؛

محسن هاشمی: مدام نگوییم ۱۰۰درصد خودکفا شویم؛ شاید به صرفه نباشد/ اختلاف با نهاد کتابخانه‌ها بر سر هزینه‌کرد کمک شهرداری

۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۳۴
کد خبر: 459435
محسن هاشمی: مدام نگوییم ۱۰۰درصد خودکفا شویم؛ شاید به صرفه نباشد/ اختلاف با نهاد کتابخانه‌ها بر سر هزینه‌کرد کمک شهرداری

رییس شورای شهر تهران گفت: گاهی اوقات 100درصد خودکفایی صرفه اقتصادی برای کشور ندارد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ محسن هاشمی درتوضیح اظهار نظر خود مبنی بر اینکه نباید در تولید قطار ملی افراط کاری کنیم، به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: ما همیشه باید در اعمالمان از افراط و تفریط جلوگیری کنیم، به ویژه ما در حزب کارگزاران که مکتب آیت‌الله هاشمی است و همیشه ایشان پیرو اعتدال بودند. خداوند نیز همیشه اعتدال را توصیه کرده‌اند.

او ادامه داد: امر تولید واگن بسیار مهم است و باید تا جایی پیش برویم که صرفه و صلاح کشورمان است، البته در برخی از موارد مثل کالاهای نظامی به ما نمی‌فروشند و ما باید تا نقطه آخر خود کفا شویم اما تولید برخی  از کالاها مثل قطعات واگن که بیش از هزار یا 2هزار و 500 قطعه در هر واگن وجود دارد هزینه بسیار زیادی باید انجام شود و در عین گرانی بیش از انداره، کیفیت لازم هم ممکن است نداشته باشد.

رییس شورای شهر تهران اضافه کرد: برای مثال ما شاید بتوانیم قسمتی از قطعات ترمز واگن را تولید کنیم اما همه کشورها ترمز واگن را از چند شرکت خاص که تولیدکننده انبوه آن هستند، تهیه می‌کنند، حالا ما اگر بخواهیم برای تولید سالانه 200 واگن یک کارخانه ترمزسازی بزنیم، به صرفه نیست مگر به بخواهیم بخشی را خودمان استفاده کنیم و مابقی را صادر کنیم.

هاشمی تاکید کرد: در نتیجه باید مراقب باشیم که مدام نگوییم 100 درصد خودکفا شدیم، شاید 100درصد خودکفایی از نظر اقتصادی به نفع نباشد. اما اینکه می‌خواهند در حال حاضر 80 تا 85 درصد خودکفا باشند، منطقی است.

رییس شورای شهر تهران همچنین گفت که؛ بر سر کمک شهرداری به کتابخانه‌ها که در تهران هزینه شود نه در کل کشور با نهاد کتابخانه‌ها اختلاف داریم.