۰ نفر

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد:

۳ مانع اصلی مقابل نوسازی بافت فرسوده

۱۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۵
کد خبر: 458146
۳ مانع اصلی مقابل نوسازی بافت فرسوده

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به ۳ مانع حقوقی، تأسیساتی و مالی در مقابل تسریع نوسازی بافت فرسوده، گفت: ۴۰ درصد مردم تهران در بافت فرسوده و ناپایدار زندگی می‌کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، زهرا نژاد بهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران  درباره موضوع نوسازی بافت فرسوده و اقدامات شورای شهر جهت پیشرفت در این حوزه اظهار داشت: از ابتدایی شورای پنجم توجه به این مساله مدنظر قرار گرفته و اقداماتی اجرایی شده است.

وی افزود: برخی از موانع در تحقق نوسازی بافت فرسوده و پیشگیری از تسریع این اقدام مانند موانع حقوقی، تأسیساتی و مالی وجود دارد که باید برطرف شود تا سرعت نوسازی فزونی یابد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه کمیسیون شهرسازی و معماری اخیراً با معاون استاندار تهران جهت رفع موانع نوسازی بافت فرسوده جلسه‌ای برگزار کرده است، گفت: بهسازی محیطی نیز در محله ها از دیگر موضوعاتی است که به آن توجه داشته و انجام پروژه‌هایی را در این راستا پیگیری کرده‌ایم.

نژاد بهرام با بیان اینکه نوسازی بافت فرسوده در تهران شتاب نداشته است،گفت:  با ارتقا ارزش سکونت در بافت فرسوده شاهد تسریع در روند نوسازی این بافت می‌شویم که شورای شهر نیز به این موضوع توجه دارد.

وی خاطر نشان کزد: ۱۵ هزار هکتار بافت ناپایدار و ۳ هزار و ۲۶۸ هکتار هکتار بافت فرسوده در پایتخت وجود دارد و ۱۵ درصد جمعیت تهران در بافت فرسوده و ۲۵ درصد در بافت ناپایدار زندگی می‌کنند.