۰ نفر

شهرداری بودجه‌ای برای تملک سینما «شهر قشنگ» ندارد

۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۴
کد خبر: 455325
شهرداری بودجه‌ای برای تملک سینما «شهر قشنگ» ندارد

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری بودجه‌ای برای تملک سینما «شهرقشنگ» ندارد، گفت: در صورت فروش سینما کاربری ملک حتماً فرهنگی خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حسن خلیل‌آبادی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره فروش سینما «شهرقشنگ» در منطقه 11 تهران، اظهار داشت: مالک این سینما بخش خصوصی است و در صورتی که سینما به فروش برسد، باید فعالیت فرهنگی در آن انجام گیرد.

وی افزود: مدیریت شهری تلاش دارد که به صاحبان سینماهای قبلی کمک‌هایی را داشته باشد تا بتوانند سینما‌ها را مجدد راه‌اندازی کنند و امکاناتی برای توجیه اقتصادی فعالیت آنها در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: برخی از سینماها در پایتخت در حال حاضر تخریب شده و چهره آن با آسیب نما همراه است که ما آمادگی داریم در مدیریت شهری تسهیلاتی را برای آنها هنگام صدور پروانه صادر کنیم که هم سینما مجدد فعال شود و هم فعالیت اقتصادی در حاشیه آن صورت گیرد.

خلیل‌آبادی با اشاره به اینکه صنف سینما‌داران در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی با چالش‌های فراوانی مواجه شده‌اند، گفت:‌کرونا سبب تعطیلی سینماها شده و آسیب‌های این صنف را چندین برابر کرده است لذا ما در شهرداری با صاحبان خصوصی سینماها همراهی خواهیم کرد که اگر هم سینما فروخته می‌شود مجدد کار فرهنگی در آن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه خرید و فروش سینما به دست شهرداری نیست،‌گفت:‌ از آنجایی که سینما کاربری فرهنگی دارد در صورت فروش 100 درصد باید مجدد کار فرهنگی در آن صورت گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تملک سینما توسط شهرداری تهران وجود دارد، گفت:‌از آنجایی که شهرداری در حال حاضر بودجه‌ای ندارد تملک آن برای مدیریت شهری امکانپذیر نیست از طرفی ما تمایل داریم که بخش خصوصی در حوزه فرهنگی فعال باشد و رقیب آنها در این زمینه نخواهیم بود.