۰ نفر

در گفت و گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد:

واکنش فاوا به کم کاری میادین میوه و تره بار و شهروند در فروش اینترنتی/ مرکز ارتباطات، اطلاعات را موردی در سامانه شفافیت بارگذاری می‌کند

۳ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۲۱
کد خبر: 454957
واکنش فاوا به کم کاری میادین میوه و تره بار و شهروند در فروش اینترنتی/ مرکز ارتباطات، اطلاعات را موردی در سامانه شفافیت بارگذاری می‌کند

مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران گفت: ما هر آنچه که مرکز ارتباطات ارسال می‌کند، بارگذاری می‌کنیم و محتوای سامانه دست ما نیست. یک سری اطلاعات مانند قراردادها دائم به روز می‌شود و مابقی را خودشان موردی بارگذاری می کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمد فرجود در پاسخ به پرسشی درباره فروش محدود اینترنتی میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه شهروند به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: در فروش اینترنتی دو موضوع مطرح است؛ اینکه آیا ابزار فروش الکترونیک « اپلیکیشن»دارند یا ندارند که دارند و از آن استفاده می کنند؛ ولی موضوع فروش الکترونیکی بیشتر از اپلیکیشن است.

او ادامه داد: اولا مردم باید آن را بشناسند و آن را به عنوان یک درگاه پذیرفته و سفارش دهند که تبلیغات می‌خواهد. موضوع دوم هم این است که سیستم قابلیت داشته باشد جنس را همان روزی که شما سفارش می‌دهید، تحویل دهد و در نتیجه موضوع بسته بندی، تحویل به موقع و غیره باید دیده شود.

فرجود با بیان اینکه همزمان با شیوع کرونا اپلیکیشن‌هایی در حوزه توزیع و بسته‌بندی به سازمان میادین میو وتره بار و فروشگاه شهروند معرفی کردیم، تاکید کرد: پیگیری و استفاده از این اپلیکیشن‌ها بر عهده این مجموعه‌ها است و من بعد دیگر ما مسئول نیستیم.

مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران با اشاره به نرم‌افزاری که به صورت محدود با سازمان میادین میوه و تره‌بار همکاری می‌کند، گفت: سازمان در حال حاضر با یک مجموعه کار می‌کند که ما هرچقدر اصرار کردیم از سایر نرم‌افزارها استفاده کنند، نپذیرفتند چون می‌‌گویند این نرم‌افزار هزینه نمی‌گیرد. شرایطی که برای همکاری با نرم‌افزارها گذاشته‌اند، سختگیرانه است زیرا لزوما همه نمی‌توانند بدون دریافت هزینه کار کنند، بالاخره باید حداقل سودی داشته باشند.

او اضافه کرد: در «تهران من» در حال حاضر نرخ‌های میوه و تره‌بار را گذاشته‌ایم اما سازمان میادین مکانیزم ارسال ندارد. از نرم‌افزاری هم که به صورت محدود با این سازمان همکاری می‌کند، برای توسعه فعالیت‌ها درخواست کردیم اما آن‌ها می‌گویند سازمان باید زیرساختش را ایجاد کند تا عملیاتی شود. فعلا منتظریم تا همکارانمان در میادین زیرساخت لازم را فراهم کنند، وقتی همه چیز فراهم باشد امکان فروش ایجاد می‌شود.

فرجود همچنین در پاسخ به پرسشی درباره صدور هوشمند پروانه ساختمانی، اظهار کرد: ما با معاونت شهرسازی و معماری یک کارگروه مشترک داریم، قسمت‌هایی که می‌شود سیستمی کرد یا معاونت دستور دهد ما الکترونیکی می‌کنیم. برای مثال اگر در جایی نمی‌شود سطح اشغال بالاتر از حد مجاز گرفت، سیستم اجازه نمی‌دهد. همچنین برای متقاضیان کارتابل ایجاد کردیم و  هر کس می‌تواند ببیند پرونده‌اش در چه مرحله‌ای است. اما موضوعی که مهم است این است که اگر خود فرایند و نقش دفاتر بخواهد تغییر کند معاونت شهرسازی و معماری باید زمینه‌ساز باشد.

او همچنین در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت به روزرسانی سامانه شفافیت گفت: ما هر آنچه که مرکز ارتباطات ارسال می‌کند را بارگذاری می‌کنیم و محتوای سامانه دست ما نیست. اگر مرکز ارسال کند، ما بارگذاری می‌کنیم و مشکلی وجود ندارد. یک سری اطلاعات مانند قراردادها دائم به روز می‌شود و مابقی را خودشان موردی بارگذاری می کنند.