۰ نفر

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی پاسخ داد:

چه بخش هایی درباره «کلینیک سینا» کم کاری کردند؟

۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۰۹
کد خبر: 454561
چه بخش هایی درباره «کلینیک سینا» کم کاری کردند؟

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی تاکید کرد با بررسی های صورت گرفته در طی دو هفته گذشته از سوی کمیسیون در این حادثه کم‌کاری وزارت بهداشت و شهرداری تهران محرز است و کاربری این ساختمان غیر درمانی بوده و با مجوز شهرداری تهران کاربری آن به درمانی تبدیل شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علی حدادی با اشاره به بررسی جزئیات حادثه کلینیک سینا در کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها، بیان کرد: کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس کمیته‌ای برای بررسی علل بروز حادثه در بیمارستان سینا تشکیل داده است. در این کمیته نشست‌هایی با مسئولان سازمان آتش‌نشانی، مدیریت بحران استان تهران، اورژانس، نیروی انتظامی برگزار شد. با بازدید از محل حادثه و گفت وگو با برخی از مجروحان، اسناد و مدارک به صورت دقیق بررسی شد.

وی در ادامه اظهار کرد: کاربری این ساختمان که متعلق به بخش خصوصی است غیر درمانی بوده و با مجوز شهرداری تهران کاربری آن به درمانی تبدیل شده است. وزارت بهداشت و درمان نیز مجوز کلینیک را برای انجام عمل‌های جراحی زیبایی و آزمایشی صادر کرده بود که در همین راستا وزارت بهداشت و شهرداری تهران وظیفه خود را انجام نداده‌اند.

نماینده مردم طالقان و ساوجبلاغ در مجلس یازدهم تصریح کرد: این ساختمان علی‌رغم استحکام بنای لازم و تغییرات کاربری که در داخل آن ایجاد شده بود، محل نگهداری وسایل قابل اشتعال در طبقه زیرین بوده در حالی که این وسیله‌ها (کپسول‌های گاز هلیوم) باید در خارج از ساختمان نگهداری می‌شد.

وی در ادامه با بیان اینکه فرسودگی شبکه برق طبقه سوم و عدم کنترل سالیانه این تأسیسات باعث اتصال برق و در نهایت منجر به آتش سوزی شده است، خاطرنشان کرد: این آتش ضمن سرایت به طبقه زیرین منجر به انفجار یکی از کپسول‌های هلیوم شده و  دود حاصل از آن و گاز گرفتگی شدید در طبقات باعث خفگی تعدادی از کارکنان شده است.

حدادی افزود: نیروی انتظامی ضمن تشکیل پرونده برای مالک و تعدادی از مدیران ساختمان پرونده را به دستگاه قضایی دادگستری تهران ارجاع کرده است. متاسفانه مسئول خدمات این ساختمان از اتباع بیگانه بوده و آموزش لازم را ندیده و تخصص کافی نیز نداشته است. شهرداری و وزارت بهداشت کار خود را به درستی انجام نداده‌اند از این رو باید پاسخگو باشند.

وی در پایان تأکید کرد: اکنون افراد متخلف به دستگاه قضائی معرفی شده‌اند. در این حادثه  ١٨ نفر از کارکنان و یک نفر از مراجعان جان خود را از دست داده‌اند.